09.05.2025
 
מנכ"ל סנורמה: יותר משפחות, יותר ועדים ויותר תמריץ

 

מאת אורי שנבל, מנכ"ל סנורמה

(ריאיין: גיורא נוימן)

בשנת תשע"א המשכנו לראות גידול של עשרות אחוזים במספרי הנוסעים בקרוזים הבינלאומיים שאנחנו משווקים בארץ. לפני שבוע כבר הגענו לטארגט השנתי שלנו ועוד היד נטויה. זה לא צריך להפתיע איש, כי לסנורמה יש הזכות לייצג בארץ את תאגיד רויאל קריביין שברשותו האוניות הגדולות ביותר בעולם: ארבע אוניות של 142 אלף טון, שלוש אוניות של 162 אלף טון ושתי אוניות של לא פחות מ-220 אלף טון. וזה לא רק עניין של גודל אלא גם של מה שיש באוניות: החלקה על הקרח, מדרחוב, מתקנים לגלישת גלים - כל אלה אטרקציות שאין לאף חברה אחרת. יתרון חשוב נוסף הוא שאוניות התאגיד מפליגות בכל רחבי הגלובוס.

אנחנו גדלים ברציפות כבר כמה שנים, עד כדי כך שהמכירות שלנו מהוות 20% מהמכירות של רויאל קריביין באמצעות זכיינים באזור אירופה והמזרח התיכון, אזור שלא כולל מדינות בהן לתאגיד יש משרדים משלו (אנגליה, גרמניה ואיטליה).

 

- איזה שינויים אתם מזהים בביקוש השנה?

אחד השינויים הבולטים השנה הוא הביקוש מצד משפחות. לא רק הורים וילדים אלא גם סבאים שלוקחים איתם את הילדים והנכדים. היו לנו פה הזמנות של 14 ו-15 נוסעים במשפחה אחת. התופעה הזו הולכת ומתגברת כי הלקוחות שלנו למדו שבהפלגה לכל אחד יש מה לעשות, החל מתינוקות וכלה בפנסיונרים, ובסופו של חשבון זה יוצא הנופש הכי זול - השנה למשל מכרנו בשיא הקיץ חבילות של חופשה משפחתית לשבעה ימים, כולל עגינות ברומא, ברצלונה וונציה, במחירים של 1,400 עד 1,600 דולר לאדם, כולל הכל.

כדאי לזכור גם שאנחנו מוכרים בדולרים, ועם שחיקת שער הדולר הנוסעים שהפליגו השנה לאירופה חסכו הרבה כסף.

 

- העובדה שרויאל קאריביאן מגבירה באחרונה את ההפלגות מאירופה בוודאי עזרה לכם.

 

כמובן. כבר לא צריך לטוס לאמריקה כדי לצאת לקרוז. לכן הגידול של המפליגים הישראליים בא ברובו מההפלגות באירופה. אגב, זו מדיניות עיקבית של רויאל קאריביאן, שבכל קיץ מעבירה יותר אוניות לאירופה ומשאירה פחות בקריביים. השנה, בין מאי לנובמבר יש לתאגיד, הכולל את המותגים רויאל קאריביאן, סלבריטי ואזמארה, למעלה מ-20 אוניות בו זמנית בים התיכון.

בשנה הבאה תפליג מברצלונה הליברטי, עם 162 אלף טונות, שתגיע לוונציה, רומא, פאלמה, מלגה, ועוד. בנוסף, יהיו מסלולים של 12 לילות בסקנדינביה ורוסיה ומסלולים של שבעה ימים בין הפיורדים של נורווגיה.

גם מבחינת התיירות הנכנסת יש התפתחויות חיוביות לישראל. השנה גדל מספר העגינות בנמלי ישראל וב-2012 הוא יגדל עוד יותר. בגלל המצב במצריים בוטלו הרבה עגינות שם, וחלק מהזמן הן עברו לישראל. לכן בשנה הבאה צפויים לבקר בישראל 150 אלף נוסעים של רויאל קריביין.

 

- מתי ישראל תהפוך ליעד שממנו אפשר להתחיל את ההפלגה ולסיים אותה?

אני מאוד מקווה שנוכל לבשר על כך לקראת 2013.

 

- מלבד המשפחות, איזה עוד פלחי שוק גיליתם לאחרונה?

ועדי עובדים ותיירות תמריץ. השנה יותר ויותר ועדי עובדים התעניינו בקרוזים ויצאו להפלגות בים התיכון. זהו פלח שמחפש כל הזמן יעדים חדשים ורק לאחרונה גילה את אפשרויות השיט וההפלגות. יש כאלה שכבר יצאו איתנו שנה שנייה ברציפות.

גם בתחום התמריץ יש גידול ניכר. כל החברות הרציניות שמארגנות טיולי תמריץ לעובדים או לסוכנים וללקוחות - חברות ביטוח, סלולר, בנקים - נוסעות באופן קבוע באוניות שלנו, כל שנה במסלול אחר. הם גילו שלהפלגה יש מבחינתם יתרון עצום, כי קל לארגן את זה: לא צריך להתעסק עם עשרה מלונות, מסעדות, אוטובוסים, אתרי בילוי - הכל כבר מוכן ומאורגן, כשבכל לילה הנוסעים חוזרים לאותו החדר.

22/09/2011