מנכ"ל אמדאוס ישראל: להפוך את האיומים של היום להזדמנות של מחר
מאת גדי מור, מנכ"ל אמדאוס ישראל אנחנו נמצאים בתקופה שבה שוק התעופה והתיירות הופך בצעדים מהירים לשוק עתיר טכנולוגיות. קשת מוצרים רחבה הפכה להיות בשנים האחרונות כמעט נחלת הכלל בענף, והשנה הגיע תהליך זה לשיא, כשסיטונאים וקמעונאים משתדלים להצטייד בטכנולוגיות שונות בו זמנית. בבסיס הטכנולוגיות החדשות נמצאות מערכות ההפצה הגלובליות - מערכות ההזמנות, הכרטוס וניהול הלקוח. אלה הפכו להיות עשירות יותר ומדוייקות יותר, והג'י-די-אס הפך להיות למקור המידע העיקרי לסוכני הנסיעות ודרכם ללקוחות. התפתחות בולטת שניה השנה היא הגידול הניכר באתרי האינטרנט של הסוכנים המיועדים לקהל הרחב. קהל היעד של אתרים כאלה הוא פלח שהולך וגדל, ואמדאוס הקימה ותומכת כבר בכ-100 אתרים כאלה. הם מבוססים על טכנולוגיה חדשנית ותפיסה מכירתית, תפיסה של "דחיפה" עם יחס המרה גבוה, בניגוד לתפיסה בעבר שבה אתרי האינטרנט היו בראש וראשונה מקור פאסיבי למידע. זו הגישה הרווחת בעולם של היום, עולם של מהפכה צרכנית. סוכני הנסיעות מבינים שהזירה בה הם פועלים משתנה, שהעולם משתנה והם צמאים לפתרונות. את הפתרונות האלה אמדאוס משתדלת לספק לסוכני הנסיעות. בתקופה האחרונה נכנסנו להשקעות מאסיביות בתחום הזה ואנחנו מפתחים כלים שיתנו לסוכן יתרונות הרבה יותר גדולים ופתרונות הרבה יותר טובים, אותם נוכל להציע לשוק החל מהשנה הבאה. כשאנחנו מדברים על פתרונות הרבה יותר טובים הכוונה היא לכלים שיוכלו לפלח את הלקוחות ברמה דיוק גבוהה כדי שהסוכן יוכל לדחוף את המוצרים שלו ולמקסם את היכולות בזירת המסחר האלקטרוני. קשת מוצרים נוספת היא בתחומי הסלולריות וברשתות החברתיות. הסוכנים מגלים עניין רב בתחומים אלה, ובקרוב אנחנו עומדים להשיק אפשרות למסחר אלקטרוני בסלולר. כלומר, הלקוח יוכל להשתמש בטלפון הנייד לא רק כדי לבדוק את האיטינררי שלו אלא גם לקנות אצל הסוכן מוצרים נוספים ולשלם תמורתם. בסוף השנה אנחנו מתכוונים להציע לשוק את הגרסה הראשונה למנוע חיפוש והזמנות באייפון. בהמשך אולי נפתח גם גרסה לאנדרואיד. כלים כאלה ימצבו את הסוכן הרבה יותר חזק אצל הלקוח הסופי אל מול האיום של השיווק הישיר. נכון שהיום מעמדו של הסוכן בישראל חזק, וההוכחה לכך הן המכירות הישירות החלשות של חברות התעופה, אבל כדי להמשיך להיות חזק אסור לו למצוא את עצמו בפיגור טכנולוגי. הכלים החדשים שלנו יציבו את הסוכן בקדמת הזירה, וכאשר הספקים ייכנסו לשוק הזה - הוא כבר יהיה שם לפניהם. גם הרשתות החברתיות הן תחום חשוב ביותר. למעשה, הן מציעות כיום לסוכן הנסיעות ולג'י-די-אס את ההזדמנות העיסקית הגדולה ביותר. אנחנו מתכוונים לקחת את זה, לקבוע תוכניות אסטרטגיות ולהגיע למצב שבו נהפוך את האיום של היום להזדמנות של מחר. 22/09/2011 |