09.05.2025
 
פינגווין: סיטונאית צעירה שמצליחה להתמודד מול הגדולות והוותיקות

 

 

מאת חגי רוזן

למרות היותה חברה סיטונאית קטנה עם כל המגבלות המשתמעות מכך, מצליחה החברה הסיטונאית הצעירה פינגווין לעמוד בכבוד בתחרות מול החברות הגדולות ומוכיחה שלא רק ניתן לשרוד אלא גם להצליח,

בתחום הסקי חשפה פינגווין את אתר הסקי החדש והמפותח ביותר במזרח אירופה, בנסקו שבבולגריה, והפכה למובילה באתר זה עם קבוצות וקייטנות הדרכה בעברית. במהלך הקיץ פתחה החברה ליין חדש של חופשות לאיי יוון וקפריסין לוילות פרטיות, נוסע עצמאי לסלובקיה, ספרד, אנדורה ועוד.

לרגל השנה החדשה והחורף המתקרב שוחחנו עם ירון אוחנה מנכ"ל פינגווין, ועם אורן אור, סמנכ"ל החברה.

 

מה מייחד אתכם בענף?

ירון אוחנה: הנושא המרכזי שמייחד את פינגווין וימשיך לייחד אותה כל עוד אני הבעלים הוא הבחירה במוצרי תיירות ייחודיים, מלהיבים עם חוויה אמיתית לנופשים, והקו שמנחה אותי בבחירת המוצרים הוא ציון של 110% בתמורה מול העלות ללקוח. הצמיחה של פינגווין בשנים האחרונות לא פגעה ביכולת שלנו לשמור על קו זה.

 

אורן אור: מה שהכי בולט בעיני בפינגווין הוא העובדה שאנחנו פועלים כיחידה אחת, זריזה ומתואמת, מגיבים מהיר למתרחש בענף, וכל זה מלווה בתודעת שירות גבוהה.

 

אורן, לאחר תקופה ארוכה של ניהול בחברה גדולה, כיצד אתה רואה את ההבדלים?

עבורי באופן אישי, סוף הקיץ ותחילת עונת החורף מהווים מעין סיכום. במהלך השנה האחרונה למדתי את אופי החברה וזכיתי להיות שותף לפיתוח העסקי של פינגווין, כמו כן הספקתי לחוות את הפעילות העסקית של החברה במחזור חיים שנתי.

מה שמייחד את פינגווין כחברה סיטונאית קטנה היא שעלינו לפעול ולהיות דינמיים כל הזמן, פיתוח והשקת מוצרים חדשים הוא בנפשנו, ההבדל העיקרי בין איסתא שבה עבדתי מעל 15 שנים לבין פינגווין הוא שחברה גדולה פועלת בעיקר בשיווק ומכירה מאסיבית של מוצרי תיירות קלאסיים, בעוד שפינגווין כחברה סיטונאית פועלת בנישות עם התמחויות, סקי זה נישה, וילות פרטיות זה בוטיק, נוסע עצמאי ליעדים שונים זה בוטיק, ואנחנו רק בתחילת הדרך.

 

לכבוד השנה החדשה, ספר לנו במה התחדשתם?

ירון: אורן מתרכז במוצרים ואני אתרכז בחידוש המרכזי של החברה בשנה האחרונה וזה אתר אינטרנט חדש, שללא ספק נחשב כיום כאתר האינטרנט המתקדם ביותר בענף התיירות בישראל. הוא מהווה כלי עבודה לצוות החברה כמו גם לכלל סוכני הנסיעות. אופן הצגת המוצרים ומגוון האפשרויות בו הם בלתי סופיים כולל הצגת עלות החבילה, בחירת תוספות שונות, שליחת הצעת מחיר בפעולה פשוטה ואף ביצוע הזמנה בפועל.

 

אתם חברה המזוהה בעיקר עם סקי. איך אתם מצליחים לחדור לתחומים נוספים?

אורן: ראשית, אנחנו שמחים להיות מזוהים עם סקי, זה בהחלט משמח.

שנית הוכחנו כבר בקיץ האחרון, שכחברה שיודעת לעסוק בתחום הסקי, המהווה נישה מאוד מדויקת, יש לנו את היכולות לעסוק במגוון רחב של מוצרים. כבר בקיץ הנוכחי הוכחנו ללקוחות ובעיקר לעצמנו שיש לנו את היכולות. אם עמדנו בסטנדרטים של לקוחות הסקי יש לנו את המרחב להמשיך לפתח ולהתפתח לנישות נוספות. הקו שמנחה אותנו הוא שכל מוצר בו פינגווין עוסקת הוא מוצר שמצריך מומחיות, נישה, טיפול מקצועי, ושירות מקצועי ללא פשרות ללקוחותינו.

 

מה המדיניות שלכם ביחס לסוכני נסיעות קמעוניים?

אורן: פינגווין בהגדרה הינה חברה סיטונאית. אתר האינטרנט שלנו נבנה גם כאתר הזמנות או-ליין לסוכנים, והחשיבה שלנו היא שיחד עם הסוכנים נמשיך לגדול ולהתחזק. אין היום אף חברה המתמחה בסקי שמשרתת נאמנה את צרכי הסוכן. כחלק מהחשיבה הזאת הצטרפנו לאחרונה לרשת משרדי יוטרוול, הן כסוכנים ברשת והן כספקי הסקי של הרשת,

לסוכנים יש את הקשר הישיר למשרד. ירון ואני תמיד זמינים, ולעולם נגן על האינטרס של הסוכן.

22/09/2011