09.05.2025
 
יוסי פתאל למנכ"ל טורקיש: זה הזמן להגמיש את מדיניות דמי הביטול

 

 

מאת גיורא נוימן

על רקע התקרית החמורה ביום שני לפני שבוע באיסטנבול, שבה טופלו נוסעים ישראלים בגסות בנמל התעופה, וגל הביטולים שנוצר בעקבות כך, פנה מנכ"ל ההתאחדות יוסי פתאל למנכ"ל חברת התעופה טורקיש איירליינס בישראל והציע לו להגמיש את מדיניות דמי הביטול הנוקשה של החברה עד שישככו הרוחות.

פתאל הזכיר למנכ"ל הטורקי, פאתיח דוגן, כי במשבר הקודם בין ישראל לטורקיה, ביוני 2010, החברה הלכה לקראת הנוסעים הישראלים וסוכני הנסיעות ולא אכפה את כל חוקי הכרטיס הנוגעים לביטול, אפילו כאשר מדובר היה  בכרטיסי נון-רפנדבל.

"מפניות רבות של סוכני נסיעות למדנו שחברת טורקיש דורשת לגבות את מלוא דמי הביטול מנוסעים שהם אזרחים ישראלים, וזאת כאשר התקרית גרמה להם לחרדה מפני מה שעלול לקרות להם בעת נחיתה בטורקיה. אנו סבורים כי יהיה זה נכון מצד טורקיש איירליינס לנהוג באותה הרוח שבה נהגתם ביוני 2010, בעת המתיחות בעקבות ההצהרות של ראש ממשלת טורקיה. באותה העת גילית התחשבות בכל הנוגע לגביית דמי הביטול. התחשבות ורגישות דומה כיום תתרום לנכונות הנוסעים הישראלים לטוס בטיסות חברתכם בעתיד, כאשר האווירה הפוליטית תתבהר והיחסים בין הטורקים לישראלים ישובו להתנהל באווירה טובה."

מטורקיש איירליינס טרם התקבלה תשובה.

12/09/2011