09.05.2025
 
פלאנטו: קורס מתקדם לסוכני נסיעות

 

שירות חדשות תיירות

על אף שסוכן הנסיעות לא עתיד להעלם, הולך תפקידו להשתנות בצורה משמעותית והוא עתיד לעשות יותר שימוש במדיה החברתית, כך מאמינים ברשת פלאנטו.

ב-6.12 ייפתח לראשונה קורס מתקדם לסוכני הנסיעות "עם הפנים למחר" בבית הספר לתיירות של רשת פלאנטו, כאשר הקורס החדש ישלב בתוכו את נושא המדיה החברתית, יתרונותיה ושימוש נכון בה, לצד הנושאים "המסורתיים" בענף (הכרת הלקוח העסקי וצרכיו, בניית אופרציה עצמאית ויצור מוצרים).

הקורס מיועד בעיקר לסוכני נסיעות הרוצים להתקדם ולהתמקצע בתחום. במסגרת הלימודים יתקיימו מפגשים תיאורטיים ומעשיים במתכונת לימודים של 12 מפגשים עם בכירים בענף התיירות (בין השאר בתחום האינטראקטיב). הנושאים נבחרו בקפידה על מנת להעשיר את הסוכן בכלים שחלקם כבר נמצאים בשימוש בענף וחלקם רק מתחילים לחדור.

הייחודיות בקורס הקרוב היא שימת דגש על 3 נושאים בוערים בענף - עבודה ברשתות חברתיות, לצד אופרציה ועבודה מול אנשי עסקים, כאשר הדגש הוא על האינטגרציה ביניהם. כמו כן, הקורס מתמקד בנושאים פרקטיים עבור הסוכנים, דרכי עבודה, מגמות בתחום התיירות (דוגמת התפתחות המדיה החברתית) וכדומה.

היתרון של קורס סוכני הנסיעות הבסיסי בפלאנטו לעומת קורסים אחרים הוא העובדה שכל בוגר שעבר את הקורס בהצלחה עובר סטאז' בתשלום באחת מהסוכנויות השונות של הרשת. כאמור, כ-70% מבוגרי מחזור הקורס האחרון נקלטו לעבודה במחלקות השונות של סוכנויות החברות ברשת ואחרות.

"מדובר בקורס ראשון מסוגו", אומרת רחל לוין, מנהלת בית הספר של פלאנטו, "המדיה החברתית הינה חלק בלתי נפרד מחיינו ומן הראוי שסוכני הנסיעות יילמדו להשתמש בה בצורה מקצועית ויעילה. נושאי הקורס המרכזיים הינם חיוניים כל אחד בפני עצמו, אך שילובם הנכון הוא שמאפיין את סוכן הנסיעות עם הפנים למחר".

איציק פנסו, מנכ"ל רשת פלאנטו: "ענף התיירות משנה את פניו והרצון להיות יעיל וריווחי  לצד הכלים הטכנולוגיים שנכנסים לשימוש מעמידים אותנו, סוכני הנסיעות, במצב שלא הכרנו - מחד ספקי התיירות פונים למכירה הישירה על מנת לחסוך בתשלום עמלה לסוכן ומאידך הלקוחות עצמם מחפשים פתרונות עצמאיים, דוגמת האינטרנט, על מנת להוריד עלויות. בעולם המשתנה הזה הסוכן חייב להיות יצירתי ולהרחיב את ערוצי השיווק שלו, בין השאר דרך הרשתות החברתיות, הוא חייב להתמקצע בשיטות השיווק החדשות ולשם כך עליו להכיר את המדיה החברתית. בעולם שבו מטשטשים הגבולות בין "היצרן" ו"המוכרן", חייב הסוכן לדעת גם לייצר".

07/09/2011