קובי קרני: "הישג אדיר לסוכני הנסיעות"
מאת גיורא נוימן הממונה על הגנת הצרכן והסחר ההוגן, עו"ד תמר פינקוס, הוציאה היום הנחייה לחברות התעופה להשיב לסוכני הנסיעות כסף עבור לקוחות שביטלו כרטיסי טיסה (לרבות חבילות נופש) על פי חוק הגנת הצרכן בביטול עסקאות מכר מרחוק. להנחיותיה של הממונה יש תוקף חוקי של תקנה. להלן ציטוט מתוך ההנחיה של פינקוס: "כל ביטול עסקה על ידי הצרכן על פי הדין החל על מכר מרחוק מחייב השבת כסף לצרכן. כאשר כרטיס הטיסה או חבילת הנופש נמכרים באמצעות סוכן נסיעות, מחוייבת חברת התעופה בהשבת הכסף לסוכן הנסיעות בשיעור אותו השיב סוכן הנסיעות לצרכן, והכל בהתאם להוראות החוק." עוד קבעה הממונה בהנחייתה כי "יום מנוחה" לצורך מניין ימי העבודה בחוק עסקאות מכר מרחוק יחשב יום שבת בלבד. הנושא עלה לדיון פומבי בכנס השנתי האחרון של התאחדות סוכני הנסיעות, בחודש מרס, שבו הופיעה תמר פינקוס והכריזה בפני המשתתפים, סוכני נסיעות ונציגי חברות תעופה, על כוונתה להוציא הנחיה ברוח זו. מאז חודש מרס הפעילו חברות התעופה, בראשותה של אל-על, לחץ כבד על הממונה שלא לפרסם הנחייה זו. קובי קרני יו"ר ההתאחדות, הגיב הבוקר: "מדובר בהישג אדיר של ההתאחדות למען חבריה, הישג בעל משמעות כלכלית ישירה לכיסו של כל סוכן נסיעות. הממונה על הגנת הצרכן וסחר הוגן קיבלה את הטענה שהעלתה התאחדות סוכני הנסיעות מעל כל במה אפשרית, כולל בכנסת ובפני נציגי הממשלה. הישג זה של ההתאחדות בתחום החקיקה מצטרף לעוד הישגים אותם השיגה ההתאחדות עבור חבריה." מנכ"ל ההתאחדות יוסי פתאל הוסיף, כי מעבר למשמעות המיידית והדרמטית יש כאן תקדים חשוב בהגדרת מערכת היחסים שבין חברות התעופה לסוכני הנסיעות.
המסמך המלא:
10/07/2011
|