הרץ: "בדרך להפוך לחברה מספר 2"
מאת גיורא נוימן "אם נמשיך בקצב הגידול הנוכחי, עד סוף השנה יש לנו סיכוי טוב לעבור את אוויס ולהפוך לספק השני בגודלו בארץ בהשכרות רכב חו"ל. אם נמשיך כך עוד כמה שנים, נגיע גם למקום הראשון," כך אומר עמוס מרטינז, מנהל תחום התיירות היוצאת בהרץ ישראל. "מזה שלוש שנים אנחנו מציבים לעצמנו יעדים שאפתניים, וכל פעם מצליחים להפתיע את עצמנו מחדש שהצלחנו לעמוד בהם ואפילו לעבור אותם. משנה לשנה אנחנו שוברים שיאים מטורפים. רק בפלח המכירות דרך סוכני הנסיעות גדלנו בקיץ זה ב-60% לעומת הקיץ קודם. אלה שיעורי גידול שלא יאומנו, אבל עובדה, זה קורה." מרטינז מספר שהרץ "נותנת פייט רציני" כהגדרתו בתחום המחירים, אבל לא רק בהם. איכות השירות לא פחות חשובה. "הנה, בצרפת למשל התייקרנו קצת השנה אבל זה לא השפיע לרעה על הביקוש, מה שמוכיח לנו שוב שהמחיר הוא לא תמיד המשתנה הכי חשוב. הצ'ק-אין אונליין, השירות הייחודי של הרץ שחוסך ללקוח את העמידה בתור בנמל התעופה, מוכיח את עצמו כמקדם מכירות מצויין. הרץ העולמית משקיעה משאבים רבים בשיפור השירות בתחנות ההשכרה ונחשבת למנהיגה ופורצת דרך בתחום זה, והלקוח מודע לכך היטב. הלקוחות חוזרים מחו"ל אחרי שהתנסו בחוויה ואומרים לנו: איזה שירות, איזה סטנדרט - חבל על הזמן." הרץ ממשיכה לפרוץ קדימה ולרשום תוצאות מעולות בכל המגזרים, אבל במיוחד בשוק הסוכנים. מרטינז: "מאז שחזרנו למשחק, לפני שלוש שנים, אנחנו ממשיכים במומנטום. ברשת דיזנהאוז למשל, אנחנו היום בעדיפות ראשונה מבין החברות להשכרת רכב, וגם אצל סוכנים אחרים אנחנו ממשיכים לעלות".
בתקופה מקבילה בשנה שעברה היתה לכם, ולכל השוק, בעיה של חוסר זמינות רכבים. השנה זה עוד לא קרה. זמינות הרכבים לחודשים יולי ואוגוסט עדיין טובה ולא נתקלנו במצב של 'סטופ סייל'. כמובן, ברכבים המיוחדים, כמו מיני ואנים או מכוניות בעלות הילוכים אוטומטיים, תמיד יש מחסור באירופה, ולכן מאז ומתמיד אנחנו ממליצים ללקוחות להקדים ולהזמין זמן סביר מראש. אבל בכל יתר הרכבים לא מסתמן מחסור. בשנה שעברה היו לנו בעיות זמינות באיטליה ובקרואטיה. השנה עדיין אין בעיה. הצי של הרץ בקרואטיה גדל ואנחנו זוכים שם בעבודה לא בהכרח בזכות מחיר אטרקטיבי אלא בזכות זמינות הרכבים.
מהם היעדים המבוקשים ביותר שלכם השנה? באירופה היעדים הטובים ביותר הם איטליה, ספרד, הולנד וצרפת. ויש גם יעד חדש שצובר תאוצה: שווייץ. בגרמניה זו השנה השנייה שאנחנו נותנים פייט בתחום המחירים לסיקסט. לחודש אוגוסט אנחנו מציעים בגרמניה רכב מקבוצהB (פולו) ב-285 אירו לשבוע, קבוצה D (פורד פוקוס) ב-293 אירו לשבוע ורכב R (פורד סטיישן) ב-313 אירו לשבוע. ותזכור שזה כולל הכל - ביטוחים, דמי טיפול ונהג נוסף. אבל היעד המוביל שלנו הוא כמובן ארה"ב, שם אנחנו מובילים כבר שנה שלישית ברציפות, ראש בראש עם אופרן, המשווקת את רכבי אלאמו. כל שאר המתחרים פשוט מחוץ למשחק ארה"ב.
עכשיו עומדים להצטרף למשחק טריפטי דולר. זה לא מפחיד אותנו. אלה מותגים של לואו-קוסט, בעוד שהרץ היא המותג החזק בעולם בתחום השכרת רכב. כך שאנחנו לא ממש מתחרים על אותו פלח. גם אם הרץ ארה"ב תקנה אותם, כפי שזה מסתמן כרגע, זה לא ממש ישנה כי כל מותג ימשיך לפנות לפלחים שונים.
איך אתם מצליחים להשיג תנאים כל כך טובים מהספקים שלכם בחו"ל? חזרתי לפני כמה ימים מיקור בשווייץ ואיטליה. חיפשתי שם מחירים, עדיפות וזמינות. כל הקולגים שלי באירופה מתייחסים לישראל כאל שוק חשוב. אנחנו חושבים שישראל קטנה, אבל מסתבר שהיא מקור די משמעותי לתיירות. לא תאמין כמה כולם רוצים את הביזנס שלנו. הסיבה? המיתון העולמי די פסח עלינו והלקוח הישראלי ממשיך לקנות, ולקנות הרבה, כך שבאירופה המשקל שלנו הרבה יותר גדול מהגודל המוחלט שלנו. 07/07/2011 |