09.05.2025
 
שלמה סיקסט: "הישראלי לא מוותר על נסיעה ולא על רכב שכור"

 

 

מאת גיורא נוימן

בועז יעקובי, מנהל תחום התיירות היוצאת והנכנסת בחברת שלמה סיקסט, מרוצה ממצב השוק השנה. העסקים גדלים בקצב משביע רצון, נתח השוק של החברה ממשיך לצמוח, והישראלים למדו את יתרונות התיירות בחו"ל עם מכונית שכורה.

מה הם היעדים החזקים ביותר שלכם?

בראש וראשונה - גרמניה. בהשכרות מישראל לגרמניה אנחנו מחזיקים להערכתי 70% מהשוק. אנחנו נשענים שם כמובן על הקשר שלנו עם סיקסט, שמחזיקה 35% מכלי הרכב להשכרה בגרמניה, ונהנית ממוניטין מצויין ומציעה שירות מצויין. הרי בתחום לנו, כמו בהרבה תחומים אחרים, השירות שלנו יותר חשוב מהפרשים של דולר לפה או דולר לשם במחיר. הרוב הגדול של צי הרכב בסיקסט גרמניה הוא רכבי מרצדס וב-מ-וו, כך שגם אם תזמין רכב קטן יותר, יש לך סיכוי טוב שתשודרג לרכב מפואר. והלקוחות שלנו אוהבים את זה.

שלמה סיקסט ישראל היא הזכיין הגדול ביותר בעולם של חברת סיקסט הגרמנית, הן בהיקף השכרות הרכב בחו"ל והן בגודל הצי, ליסינג והשכרה, בשוק הבית. לכן אנחנו מקבלים שירות ויחס מצויין בגרמניה ובשאר תחנות סיקסט בעולם. שווקים בולטים אחרים שלנו באירופה הם הולנד, איטליה וצרפת. גם בארה"ב יש לנו נוכחות משמעותית.

 

נתקלתם השנה בבעיית זמינות של רכבים?

באירופה אין עדיין מחסור במכוניות, מלבד ואנים ומיני ואנים, אותם כמעט אין אפשרות להשיג. מי שלא הזמין מספיק זמן מראש נמצא היום בבעיה. רוב הלקוחות כבר למדו שצריך להזמין מראש, ובעיקר למדו זאת המארגנים שבונים חבילות טוס וסע - הם דאגנו השנה לשריין רכבים כדי שלא להיתקע בעונה הבוערת, כפי שקרה להם בשנה שעברה.

לעומת זאת, בארה"ב אנחנו מזהים סימנים ראשונים של מחסור, תופעה שלא הכרנו אף פעם. הוואנים בארה"ב היו תמיד בפרי סייל, והשנה פתאום הם לא תמיד זמינים. הסיבה לכך היא כמובן המיתון העולמי שגרם לחברות להשכרת רכב להקטין את הציים. הישראלים לעומת זאת לא מרגישים מיתון, ואם כן מרגישים - הם מעדיפים להתעלם מכך. כן מיתון, לא מיתון, הישראלים לא מוותרים על נסיעה. ייקחו הלוואה - רק שיוכלו לנסוע.

בשנה שעברה ראינו עלייה דרמטית בביקוש, מגמה שממשיכה גם השנה ובכל החברות. להערכתי, אחת הסיבות לעליה היא העובדה שהתנועה עברה מטורקיה, שם הנופשים העדיפו להסתגר במועדוני הכל כלול ולא יצאו החוצה, ליעדים שבהם כדאי לשכור רכב ולטייל.

 

איך תגדיר את הקשר שלך עם הסוכנים?

בשנים האחרונות הנתח שלנו אצל סוכני הנסיעות הולך וגדל, כי אנחנו נותנים לסוכן את השירות הטוב ביותר. אנחנו פעילים בתחום האאוט-גואינג כבר שנה תשיעית ושוק הסוכנים מכיר אותנו היטב, סומך עלינו ועובד איתנו בשמחה. אני מעריך שהיום יש לנו כבר 30% מהשוק.

השוק מכיר כמובן את קבוצת שלמה גם מתחומי הפעילות האחרים שלנו ברכב ויודע שהיא מציעה את כל שירותי הרכב תחת קורת גג אחת: השכרת רכב בארץ, השכרת רכב בחו"ל, ליסינג תפעולי, ליסינג פרטי, שירותי דרך, חברת ביטוח, יבואנית בלעדית של אופל ומכירת רכב. בנוסף, הקבוצה היא גם זכיינית של סיקסט ברומניה, גם בהשכרה וגם בליסינג. אז כשאתה חלק מקבוצה חזקה ואיתנה כזו, עם למעלה מ-75 אלף כלי רכב בכבישי הארץ, מתייחסים אליך ברצינות גם כשאתה משכיר רכב בחו"ל. יש לנו אתר אינטרנט מבוסס גלבוע לסוכני הנסיעות, אנחנו מפעילים קול סנטר שבו 25 נציגים המשרתים את תחום האאוט גואינג, גם הישיר וגם הסוכנים, ובנוסף יש לנו נציגי מכירות בשטח שמבקרים אצל סוכנים.

 

אתה מודאג מכניסתה הצפויה של דולר טריפטי לתחום השכרות רכב חו"ל?

לא. להערכתי אין להם עם מה לצאת למלחמה. אלה מותגים חזקים אולי בארה"ב, אבל באירופה הפריסה שלהם לא מלאה.

 

מלבד הגודל, תן דוגמה אחת שבה אתם מיוחדים ונבדלים מהאחרים.

יש הרבה דוגמאות, אל אציין אחת: ברוב המדינות אנחנו מציעים ביטוח ביטול השתתפות עצמית אמיתי ושלם, כלול בשובר, ולא באמצעות החזר, אחרי שגבו ממך את הכסף, כמקובל ביטוחים אחרים.

07/07/2011