09.05.2025
 
הממשלה אישרה תקציב של 8.75 מיליון שקלים לקמפיין לקידום מועמדות ים המלח

 

 

שירות חדשות תיירות

במסגרת הפעולות לקידום בחירת ים המלח בתחרות שבעת פלאי עולם הטבע, אשר תסתיים ב-11.11.11, הציע שר התיירות מיסז'ניקוב, להקים ועדת היגוי ברשות מנכ"ל משרד התיירות ובהשתתפות נציגים ממשרדי הממשלה הרלוונטיים, אשר תיזום ותבצע פעילות לקידום בחירתו של ים המלח. התקציב לפעילות יעמוד על 8.75 מיליון שקלים (כמחצית מתקציב משרד התיירות), לטובת קמפיין שיווקי מקיף בארץ ובעולם.

לבחירתו של ים המלח כאחד משבעת פלאי עולם הטבע, צפויות השלכות חברתיות וכלכליות משמעותיות, בראשן הגדלת כמות התיירים אשר יגיעו לישראל ויבקרו באזור ים המלח וכתוצאה, הרחבת מעגל התעסוקה ואפשרויות התעסוקה לתושבי הנגב, הגדלת ההכנסות מתיירות ופיתוחו הכלכלי של האזור. יש לציין כי החלטה זו, תואמת את החלטת הממשלה לקידום הפריפריה, על כל המשתמע מכך.

ים המלח, המתמודד בתחרות כמועמד משותף לישראל, לירדן ולרשות הפלסטינית, צריך לגייס, לפי ההערכות, בין 300 ל-400 מליון הצבעות, עד לסיום התחרות על מנת להיכנס לרשימת 7 הזוכים בתואר. קרן 7 פלאי עולם, המקיימת את התחרות, צופה כי כמיליארד איש מרחבי העולם יצביעו על לסיום התחרות ב-11.11.11.

ים המלח העפיל לשלב הגמר, מתוך למעלה מ-420 אתרי טבע מכל העולם, בזכות היותו המקום הנמוך בעולם, האגם המלוח בעולם, אתר בעל ייחודיות גיאוגרפית, גיאולוגית, היסטורית, בריאותית, דתית ועוד, ונחשב למועמד מבטיח. בין 27 אתרי הטבע מולם ים המלח מתמודד: הגראנד קניון, איי הגלאפגוס, יערות האמזונס ושונית האלמוגים הגדולה באוסטרליה.

משרד התיירות מהווה את ועדת התמיכה הרשמית בים המלח מטעם מדינת ישראל, ומקדם את מועמדותו באמצעות 11 לשכות המשרד בעולם, אתרי האינטרנט www.goisrael.com ו-www.votedeadsea.com בהם מוצע מידע ב-8 שפות, קמפיינים וירידי תיירות. בנוסף, מקדם המשרד שיתופי פעולה עם מובילי דעת קהל בארץ ובעולם ומקיים פעולות מול הקהילות היהודיות בעולם. התומכים מוזמנים להצטרף גם לעמודי הפייסבוק בעברית או באנגלית.

08/05/2011