מנכ"ל משרד התיירות: "הבקשה לסבסוד אגרות הנמלים - אבסורד"
שירות חדשות תיירות לא יתכן כי מצד אחד, מעלות חברות נמלי הים את גובה האגרות הנדרשות מתיירים הפוקדים את ישראל באוניות קרוז (מעבר לגובה האגרות הנהוג במדינות אירופה), ומאידך, מבקשים הנמלים מהממשלה לסבסד עלויות אלו, מאחר והן פוגעות בתנועת הקרוזים. דברים אלו השיב מנכ"ל משרד התיירות, נועז בר ניר, בתשובה לפנייתו של מנכ"ל חברת נמל חיפה, מנדי זלצמן. זלצמן כתב בפנייתו, כי על אף התנופה במספר האוניות הפוקדות את נמלי הים של ישראל, הביקושים הגדלים והפוטנציאל הכלכלי הגלום בהן, תנועה זו עלולה להיפגע מאחר והאגרות שהעלו הנמלים, מצננות את התלהבות חברות הספנות. זלצמן ביקש בפנייתו שמשרד התיירות ישקול לסבסד אגרות אלו. בתשובתו, כתב בר ניר, כי משרד התיירות פעל באינטנסיביות בשנים האחרונות, ביחד עם משרדי הממשלה השונים ומול חברות הספנות, בכדי להשיב את תנועת הקרוזים לישראל והצליח להביא להכפלתן בשנים האחרונות, ואף למעלה מזה וצופה לגידול משמעותי גם בשנים הבאות. לצערי, כתב בר ניר, "חרף הפוטנציאל הרב, החליטו הנמלים על העלאת תעריפי האגרות לאוניות אלו - דבר הפוגע הן במאמצי הממשלה והן במימוש הפוטנציאל". האינטרס להגדלת הביקושים לעגינת אוניות הקרוז בישראל משותף לכולנו, סיכם בר ניר, ולפיכך אבקשך לסייע למשרד התיירות, להפחית את האגרה ולהתאימה לתעריפים במדינות השכנות ומדינות אירופה. יש לציין כי בשנת 2000 הופסקה תנועת אוניות הקרוז לישראל, בשל המצב הביטחוני הרעוע, אשר שרר בארץ עם פרוץ האינתיפאדה. בשנים האחרונות, עם מאמצי משרד התיירות, חזרו האוניות להכליל את ישראל במסלולן, לאחר שישראל נתפסה שוב כמקום בטוח לבקר בו. אוניות הקרוז עוגנות בנמלי ישראל, ומאפשרת לנוסעיהן לבקר באתרי הארץ בין יום ל-3 ימים. באמצעות אוניות הקרוז מגיעים אלפי נוסעים ואנשי צוות, המוציאים בישראל, בממוצע, כ-150 דולר ליום. בשנת 2010, ביקרו בישראל 169,200 תיירים באמצעות אוניות הקרוז - פי 2.5 ממספרם בשנת 2009. מתחילת השנה ועד לסוף חודש מרץ 2011, הגיעו לישראל 48,600 תיירי קרוזים - גידול של 20% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. 01/05/2011 |