אושר בכנסת חוק הטיס החדש
שירות חדשות תירות צעד חשוב לקראת חזרתה של ישראל לדירוג הגבוהה של הבטיחות התעופה. הכנסת אישרה היום בקריאה שנייה ושלישית את חוק הטיס החדש שהווה את אחד התנאים העיקריים של מנהל התעופה הפדראלי האמריקאי (FAA) להחזרתה של ישראל לקטגוריה הגבוהה של בטיחות התעופה (category1) . שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ, ציין כי החוק החדש שאושר בכנסת נועד ליצור תשתית משפטית מעמיקה ורחבה ביותר להסדרת התעופה האזרחית בישראל. חוק הטיס החדש מחליף את חוק הטיס המנדטורי הישן משנת 1927 ואת דבר המלך על הטיס במושבות משנת 1939. "אישור החוק הוא קפיצת דרך משמעותית ביותר לקידום בטיחות הטיסה בישראל ומהווה צעד חשוב ומרכזי בחזרתה של ישראל לדרוג הגבוה ביותר של בטיחות התעופה (קטגוריה 1)", אמר כץ. לדבריו, חוק הטיס החדש צפוי להפוך את מדינת ישראל לאחת המתקדמות ביותר בתחום חקיקת התעופה. יצוין כי בשנים האחרונות נעשו מספר ניסיונות לקדם את חוק הטיס אולם כולם לא צלחו בשל מורכבות החוק וחוסר היכולת להגיע להסכמות בין הגופים והמשרדים הנוגעים בדבר ובעיקר בין התעופה האזרחית לצבאית. עם כניסתו לתפקיד של השר כץ, הואצה העבודה על החוק הטיס החדש. שר התחבורה הודיע כי אחד הנושאים העיקריים שיעמדו בראש סדר העדיפויות של משרדו יהיה השבתה המהירה של ישראל לדרוג הגבוה של הבטיחות. חוק הטיס החדש כולל בין השאר למעלה מ-600 פרטי החקיקה עדכניים התואמים את עקרונות החקיקה בישראל, אמנת שיקאגו ונספחיה וכן את הנחיות ה-ICAO . החוק החדש יקנה לראשונה לרשות התעופה האזרחית סמכויות פיקוח ואכיפה אפקטיביות ונרחבות של דיני טיס, בהתאם לסטנדרטים הבינלאומיים הנדרשים. החוק מסדיר לראשונה גם את יחסי הגומלין והתאום בין התעופה האזרחית לתעופה הצבאית במדינת ישראל, דבר הנחוץ מאוד לקידומו של ענף התעופה האזרחית בארץ. הכנת חוק הטיס החדש הובלה על ידי רשות התעופה האזרחית (רת"א) בראשותו של גיורא רום אשר קיימה דיונים ותאומים עם גורמים רבים בהם: משרד המשפטים, משרד הביטחון, חיל האוויר, שרות הביטחון הכללי, המשרד לביטחון פנים, משטרת ישראל, משרד האוצר, המשרד להגנת הסביבה, משרד הפנים, רשות שדות התעופה ועוד. אישור החוק על ידי מליאת הכנסת התאפשר לאחר שועדת הכלכלה של הכנסת בראשות ח"כ יצחק וקנין השלימה את הכנת הנוסח הסופי של חוק הטיס בתום עשרות דיונים שנמשכו יותר משנה. 30/03/2011 |