ברויאל ג′ורדניאן מחכים לאישור לוח טיסות הקיץ
מאת גיורא נוימן בחברת רויאל ג'ורדניאן מחכים בימים אלה לאישורה של רשות התעופה האזרחית ללוח הקיץ של החברה, שאמור להיכנס לתוקף ב-27 במרס. "בשנה שעברה, על רקע ההצלחה הגדולה שלנו בקו בין תל אביב לעמאן, מישהו התעורר והתחיל לספור לנו מושבים," אומרת דבורה ברוכשטיין, מנהלת החברה בישראל. אמנם, אחרי כמה ויכוחים קיבלה החברה ארכה של שלושה חודשים שבהם אושרו לה 13 טיסות בשבוע ללא הגבלת קיבולת, אבל הארכה כבר הסתיימה. "לקראת לוח הקיץ הרשות הציע לנו לבחור בין אופציה של 1,500 מושבים לשבוע לבין אופציה של 1,000 נוסעים יוצאים בשבוע," מספרת ברוכשטיין," ואנחנו בחרנו באופציה הראשונה. אבל זה בכפוף לכך שיהיה לנו הסכם שיתוף פעולה עם חברה ישראלית. ואכן, היו לנו מגעים עם ארקיע שבינתיים הם הוקפאו. אנחנו מעוניינים בהסכם כזה, בתקווה שנוכל לקחת מושבים גם מהחברה הישראלית. כשיהיה הסכם כזה, ברשות בוודאי יהיו יותר גמישים איתנו." הדיונים מקיימים כאמור על רקע לגידול משמעותי בתנועה של רויאל ג'ורדניאן. שנת 2010 היתה השנה הטובה ביותר של החברה בישראל, עם 107 אלף נוסעים (נכנסים ויוצאים), גידול של 33% לעומת השנה הקודמת. "עד אז לא ספרו לנו נוסעים או מושבים," אומרת ברוכשטיין, "היינו מגדילים או מקטינים מטוס לפי הצורך ללא מגבלה. אבל גם כך, חשוב לנו להדגיש כי בסיכום מצטבר על פני השנה לא עברנו את המגבלה של 1,000 נוסעים לשבוע." ברויאל ג'ורדניאן כבר רגילים למצב של עודף ביקוש, אבל אם בשנים קודמות הבעיה היתה מחסור במושבים בטיסות המשך מעמאן, "השנה הפקק הוא בתל אביב," כפי שמתארת ברוכשטיין בלשון ציורית. בטיסות לתאילנד ולהונג קונג נחשבת ג'ורדניאן לחברה מועדפת שמציבה אתגר לא פשוט לאל על הגדולה. ברוכשטיין: "אנחנו חברה טובה מאוד שמקפידה על לוח זמנים, עם מעט מאוד תלונות ושמציעה מרווחים נוחים בין המושבים. הנוסעים שלנו לא נאלצים להידחק במטוס כאילו היו בקופסת סרדינים. במטוס האיירבוס 310, שפועל בקווים הארוכים, יש 192 מושבים, לעומת 250 עד 260 מושבים בחברות אחרות. גם באיירבוס 320 שפועל בין תל אביב לעמאן יש 130 מושבים, לעומת 170 מושבים במטוס דומה של חברות אחרות." במיוחד גאה ברוכשטיין במחלקת הביזנס, המקבילה לביזנס פירסט בחברות אחרות. מי שרוצה להוזיל את מחיר הטיסה במחלקת העסקים (2,564 דולר לבנגקוק בקלאס D) יכול לטוס בקטע תל אביב עמאן, כ-20 דקות טיסה, במחלקת תיירים ולהוזיל את הכרטיס בכ-500 דולר. "עוד יתרון בקו שלנו לבנגקוק הוא זכויות הטיס שיש לנו משם להונג קונג. כך אנשי עסקים יכולים לעצור בתאילנד ולהמשיך להונג קונג באותו כרטיס." יעד אחר של ג'ורדניאן שתופס תאוצה הוא קולומבו שבסרי לנקה. בקו זה אין לחברה הירדנית כל תחרות והביקוש עולה פי כמה מונים על ההיצע. וכאן יש לברוכשטיין בשורה טובה לחולמים לטייל בסרי לנקה או לצאת לנופש במלדיביים: החל מה-27 במרס תפעיל החברה מעמאן ארבע טיסות שבועיות לקולומבו, לעומת שלוש עד כה. ולמי שמעוניין לצאת דווקא מערבה, אומרת דבורה ברוכשטיין: "בפסח הקרוב אנחנו נהיה החברה הכי זולה בטיסות לצפון אמריקה, עם מחיר אחיד של 936 דולר, כולל כל המיסים, לניו יורק, למונטריאול או לשיקגו." 13/03/2011 |