09.05.2025
 
"הטרגטים שמציבה אל על לסוכני הנסיעות הם פשוט בלתי אפשריים"

 

 

 

מאת גיורא נוימן

"הטרגטים שמציבה אל על לסוכני הנסיעות הם פשוט בלתי אפשריים," מכריז יהודה זפרני, המשנה למנכ"ל אופיר טורס. "ראשי אל על ממשיכים לומר כי סוכני הנסיעות מהווים את השותף העיסקי המועדף שלהם, אבל בפועל החברה מתנהגת אחרת - היא לוחצת על הסוכנים, מעלה את הטרגטים באופן בלתי סביר ומאיימת על מקורות פרנסה נוספים שלהם."

זפרני הוא הפעיל הבכיר ביותר בענף שהחליט להשמיע בפומבי את הטענות שיש לסוכנים רבים נגד חברת התעופה, אך מעדיפים להשמיע אותן רק בחדרי חדרים.

לדברי המשנה למנכ"ל אופיר טורס, הבעיה קשה במיוחד אצל הסוכנים הגדולים: "כאשר חברת התעופה מגדילה את הטרגטים לסוכן קטן בעשרות אחוזים, הוא יכול אולי להתמודד עם זה על ידי כך שיסיט קבוצת נוסעים מחברה אחרת. אבל סוכן גדול לא יכול להגדיל מכירות בעשרות אחוזים. בשנה הכי טובה, שיעורי הגידול של סוכן גדול בחברת תעופה יכולים להגיע ל-6% עד 8%."

צעד אחר שמעורר כעס בקרב סוכנים הוא החלטת אל על למכור לנוסעים מוצרי ביטוח נסיעות, תחום שהיווה עד כה לרבים מרכז רווח נפרד שאינו קשור ישירות בתעופה.

15/12/2010