השר כץ: הערפל השבוע מוכיח עד כמה נחוץ נמל תעופה חלופי לנתב"ג
מאת חגי רוזן "הערפל הכבד ששיתק השבוע את נמל התעופה בין גוריון וגרם לשיבושים קשים בתעבורה הבינלאומית לישראל וממנה הוכיח עד כמה ישראל זקוקה לשדה תעופה חלופי לנתב"ג." כך אמר שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ בכנס השנתי של תעופה האזרחית שהתקיים בבית חיל האוויר בהרצליה. כץ ציין כי המציאות שבה חיל האוויר מביע את התנגדותו לכל תוכנית מוצעת של משרד התחבורה להקמת נמל תעופה אלטרנטיבי לנתב"ג מקשה על משרד התחבורה ורשויות התעופה בישראל לקדם את הנושא. "אנו מנסים להגיע לתיאום עם חיל האוויר ומערכת הביטחון באשר למיקומו של שדה התעופה החלופי. בעדיפות ראשונה נמצאים שדות תעופה קיימים כמו נבטים, רמת דוד או אפילו שדה התעופה במגידו," אמר כץ. כץ הטיל לאחרונה על חברת נמלי ישראל (חנ"י) לבחון אפשרות להאריך את מסלול הנחיתות וההמראות של שדה התעופה בחיפה אל תוך הים ולהופכו לנמל בינלאומי. לדבריו הארכת המסלול תאפשר למטוסי סילון גדולים יותר להמריא לכל היעדים באגן הים התיכון. באשר להתקנתה של מערכת הנחיתה האוטומטית (ILS) המאפשרת נחיתה אוטומטית של מטוסים בראות לקוייה בנתב"ג אמר כץ כי לא קיבל כל בקשה מרשות שדות התעופה או מרשות התעופה האזרחית לסייע בקידום התקנת המערכת. "רש"ת ורת"א מקדמות כיום את הנושא. ברגע שיגיעו למסקנה שיש צורך בשדרוג יכולות הנחיתה בנתב"ג אנו נסייע להם," אמר כץ והוסיף כי בנתב"ג שרר ביום שלישי ערפל כבד, נדיר וקיצוני ובתנאי מזג אוויר כאלה יתכן שגם מערכת הנחיתה האוטומטית לא היתה עוזרת. במהלך דבריו בכנס התייחס השר כץ גם לנושא הקמתה של הרשות הממלכתית לאבטחת התעופה הישראלית ואמר כי ישנה תמיכה רחבה של כל הגורמים השונים להקמת הרשות הממלכתית, מלבד פקידי האוצר המתנגדים להקמתה מסיבות בירוקרטיות. לדבריו, לא מדובר בהוצאות תקציביות נוספות הנדרשות להקמת הרשות הממלכתית אלא בארגון מחדש של נושא האבטחה. "מדינת ישראל חייבת לטול לידיה את כל האחריות על אבטחת הטיסות לישראל. המצב שחברה פרטית כמו אל על אחראית על אבטחת טיסותיה וחברות תעופה אחרות הוא בלתי הגיוני," הוסיף כץ. 19/10/2010 |