09.05.2025
 
יונייטד / קונטיננטל: לומדים לחיות אחד עם השני

 

 

 

מאת אוריאל ישיב

למזג שתי חברות ענק השוכנות בשתי מדינות שונות בארה"ב עם שתי תרבויות ניהול שונות מאוד ואסטרטגיות מתחרות, זו משימה קשה במיוחד. וזו כיום המשימה של הנהלות יונייטד וקונטיננטל שהתאחדו. אבל כמו אצל האמריקאים - מתארגנים, מכינים תקציבים וצוותי עבודה ועוברים תחום אחר תחום עד שיגיעו למיזוג המלא.

בשיחה עם אבי פרידמן, המנהל האזורי לישראל ויוון, הוא תיאר את התהליכים המורכבים של המיזוג. בראשית, גובש הצוות הניהולי בראשות ג'וזף סמייסק, שמונה לנשיא ומנכ"ל החברה. כמעט מחצית מסגני הנשיא הבכירים סיימו את תפקידם והמחצית השנייה קיבלה את החטיבות שונות. אגב, כל סגני הנשיא הבכירים בתחום שיווק נוסעים הם יוצאי קונטיננטל, וסגני הנשיא הבכירים בתחומי המבצעים והמטענים באים מיונייטד. כעת עוסקים במיון ומינוי דרגי המנהלים הבכירים, אחריהם יבואו המנהלים האזוריים, מנהלי יחידות ושאר העובדים.

במקביל מגבשים את האסטרטגיות ואת תרבות הניהול ועובדים על פיתוח מערכת הזמנות אחידה במקום זו של יונייטד (אפולו) וזו של קונטיננטל (Shares).

התהליך יימשך זמן, אבל דבר אחד נקבע: ב-1 בינואר 2011 החברה תקרא יונייטד והמטוסים ייצבעו בצבעים החדשים של החברה המאוחדת, מבצע שיימשך מספר חודשים. אגב, בנתב"ג כבר נוחת מדי פעם מטוס 777 הצבוע בצבעי החברה המאוחדת: על זנבו הלוגו המוכר של קונטיננטל ואילו על גופו השם "יונייטד".

בישראל לא קורה עדיין דבר, ואנשי הנציגות ממשיכים להיאבק על השגת מושבים לנוסעים הרבים מישראל. לשאלה בדבר תוספת טיסות ולשמועות בדבר טיסות לנמל תעופה קנדי וללוס אנג'לס סירב פרידמן להתייחס.

בינתים פרסמה החברה את התוצאות הכספיות של הרבעון השלישי של 2010, בהם דיווחה על רווחי שיא: יונייטד הרוויחה 473 מיליון דולר, לעומת הפסד של 60 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד, במחזור של 5.4 מיליארד דולר (גידול של 21.7 אחוז), וקונטיננטל הרוויחה 367 מיליון דולר לעומת רווח של 2 מיליון דולר בתקופה המקבילה, במחזור של 3.9 מיליארד דולר (גידול של 19.2 אחוזים).

19/11/2010