מה שאפשר ללמוד מהאוסטרלים
מאת אוריאל ישיב 9 מיליון צופים, בעיקר צופות, בטלוויזיה בארה"ב הוכו בתדהמה ב-13 בספטמבר, כאשר אופרה וינפרי הודיעה ל-300 הנוכחים באולם בעת הקלטת התוכנית האחרונה שלה באן-בי-סי, שהם מוזמנים לטוס איתה כאורחיה לביקור של שמונה ימים ב... אוסטרליה. ברור שהחדשה המקורית והנועזת שודרה כמעט בכל רשתות הטלוויזיה בארה"ב ובעולם. והזוכה כמובן היא אוסטרליה שפתאום עלתה שוב על המפה ובעלות אפסית יחסית. הרעיון המבריק של אנשי ארגון התיירות של אוסטרליה קסם לאופרה וינפרי, שהפכה למיליארדרית בזכות תוכנית הטלוויזיה שלה ואשר כל ספר או אירוע שהיא מסקרת או מזכירה הופך מייד ללהיט (הוצאות ספרים מדפיסות עוד חצי מיליון עותקים אם הן מקבלות ידיעה שהספר שייצא לאור יסוקר בתוכנית של אופרה, שנצפית ב-145 מדינות). המו"מ עם חברת ההפקות של אופרה החל בחודש אפריל, הופסק בחדשים יוני ויולי, ובחודש אוגוסט קיבל תפנית מפתיעה כאשר אופרה עצמה הקדימה את פרסום ההזמנה ל-13 בספטמבר וקבעה את הנסיעה ל-7 בדצמבר. מלבד ארגון התיירות האוסטרלי, משקיעים בפרויקט גם ארגוני התיירות של שלוש מדינות ובסך הכל כ-4 מיליון דולר. חברת התעופה קואנטאס התחייבה להטיס חינם 450 איש - 300 משתתפים וכ-150 אנשי הפקה ונלווים. האורחים, שלא ישלמו דבר כי גם מרבית הארוחות יהיו בחינם, יתחלקו לשלוש קבוצות של 100 אנשים שיבקרו בשלוש מדינות באוסטרליה. ב-14 בדצמבר ייפגשו כולם בסידני ושם, ברחבת בית האופרה המפורסם, יופקו שתי תוכניות טלוויזיה בהשתתפות 6,000 מוזמנים. תוכניות אלה יוקלטו וישודרו בו זמנית בארה"ב ובאוסטרליה כבר בתחילת ינואר, לפני תחילת עונת ההרשמה בארה"ב לנסיעות האביב והקיץ. מומחה מיתוג באוסטרליה אמר שעצם הבאזז שנוצר סביב ההודעה ובעקבות זה העניין המחודש באוסטרליה, כבר כיסה את העלות. מומחי פרסום חישבו שאם עלות פרסום של חצי דקה בתוכנית רגילה של אופרה מסתכמת ב-100 אלף דולר, הרי שווי הפרסום של שתי תוכניות בנות 43 דקות כל אחת מסתכמת ב-17.2 מיליון דולר. ואם תהיה תוכנית שלישית השווי הכולל יגיע ליותר מ-25 מיליון דולר. מסתבר שלמשרד התיירות הישראלי יש עוד מה ללמוד מהאוסטרלים. 14/10/2010 |