ארקיע משיקה טיסות לואו-קוסט לפריס ואמסטרדם החל ב-99 דולר
מאת אוריאל ישיב כל בכירי ארקיע - היו"ר, המנכ"ל והמשנה למנכ"ל הציגו הבוקר במסיבת עיתונאים את החידוש האחרון בעולם התעופה בישראל. טיסות לואו קוסט של חברה ישראלית תחת השם "ארקיע אקספרס". החל ב-2 בנובמבר תופעלנה טיסות כאלו לפריס ולאמסטרדם. מחירי הטיסות, המוצעות עם שירות בסיסי בלבד, יחלו ב-99 דולר ועד ל-219 דולר כולל מסים לכיוון אחד. למחירים האלו יש להוסיף תשלום עבור כבודה ( 15 דולר ליחידה עד 20 ק"ג בהזמנה באתר ו-30 דולר בעת הבידוק בדלפק) ; שתייה (10 שקלים); ארוחה כשרה/צמחונית ( 8 דולר בהזמנה באתר), כשרה למהדרין(11 דולר); מושבים מועדפים (15 דולר באתר, 30 דולר בעת הבידוק); ביטוח (1.8 דולר ליום). הטיסות יוצעו למכירה באתר האינטרנט של החברה וכן אפשר יהיה להזמין אותן בטלפון בתוספת תשלום של 5 אחוזים ממחיר הכרטיס. ניתן להזמין החל משלשה חדשים לפני מועד הטיסה וליהנות מהמחיר הזול ביותר שלתקופת הסתיו והחורף יהיה כאמור 99 דולר. ככל שמועד הטיסה מתקרב מחיר הכרטיס עולה. בשלב הראשוני ארקיע תעמיד לרשות הפרויקט החדש לשני היעדים 2,500 מושבים הלוך וחזור במטוס בואינג 757-300 לו 265 מושבים. ימי הטיסות לפריס - שני ורביעי. אמסטרדם - שני ושישי כאשר מחודש אפריל תתווסף טיסה שלישית. בתכנון הפעלת קווי האקספרס גם לרומא, מוסקבה, לונדון וקייב. ארקיע גם תציע, כמו שהיא מציעה בטיסות השכר שלה - חבילות של טיסה ומלון החל ב-399 דולר וטיסה ורכב שכור החל ב-269 דולר. דודו מחלב המשנה למנכ"ל שהציג את הפרויקט החדש הדגיש שהוא מתאפשר בזכות חסכון בעלויות כוח אדם בשיווק ובתפעול ומהכנסות משירותים נלווים וחבילות התיור. בנוסף ציין שמדובר כאן במוצר חדש ונוסף לפעילות הנוכחית של ארקיע בטיסות סדירות ובטיסות שכר. מה גם שניתן יהיה לשלב בין הטיסות. גדי טפר מנכ"ל החברה אמר שארקיע הבינה שמתעופה בלבד קשה להרוויח ובטח לא הרבה ולכן לאחר מחשבה ובדיקה הם יצרו את המודל המבוסס על תפוסה גבוהה בטיסות והגדלת הכנסות משירותים נלווים.. לאחר תקופת הניסיון וההרצה ארקיע תרחיב את הפרויקט לשווקים ויעדים שיש בהם תנועה המונית. בתשובה לשאלת חדשות תיירות השיב מנכ"ל ארקיע שהטיסות הללו תמכרנה גם באמצעות הסוכנים שיקבלו עמלה של 5 אחוזים בגין המכירות. אבי נקש יושב ראש הדירקטוריון של ארקיע הודה שהוא נרגש מהשקת הפרויקט החדש ומקווה שאכן יצליח. הוא ציין שבארבע השנים האחרונות חל מהפך בארקיע וזאת בזכות אנשים חדשים שחלקם לא הגיע מעולם התעופה אבל למד מהר וחיפש דרכים חדשות כדי להפוך את החברה מישנונית ומפסידה לנועזת ומרוויחה. המודל של ארקיע הן איזיג'ט באנגליה וג'טבלו בארה"ב, ומקווים להצליח כמוהן. 31/08/2010 |