יקי בן מנחם, רימון טיולים: המכרזים בתיירות הם כמו הליסינג בענף הרכב
בכירים בענף התיירות מסכמים את השנה
"ראיתי היום את מאזני אל על - ושמחתי. כי אם לאל על טוב, לכולם טוב. אני מאמין שכאשר יש גשם הוא יורד על כולם. עברנו עונה בהחלט מוצלחת, עם ביקושים טובים לטיולים לאמריקה לאירופה. ראוי לציין את ספרד, שעלתה, ומעל הכל את סין, שהביקוש לטיולים אליה היה יוצא מהכלל. אנחנו אחת החברות הבודדות שנסמכת אך ורק על סוכני הנסיעות. אנחנו משרתים אותם באמונה והם מחזירים לנו באמון ותמיכה. על כך באמת אני צריך להודות להם כיום - ללא תמיכתם בוודאי שלא היינו מגיעים לתוצאות שהגענו.
- אז שום דבר לא מדאיג אותך? בוודאי שיש דברים שלא מוצאים חן בעיני. למשל, אני מצר על התופעה שחלק מהביקוש לטיולים מאורגנים בורח ממשרדי הנסיעות ועובר לאירגונים גדולים כמו מפעלים, ועדי בנקים, חבר וכיוצא באלה קבוצות רכישה. היום, כמעט כל מתנ"ס יוזם טיול. זה פוגע בסוכני הנסיעות וזה פוגע ביצרנים כמונו. כי המשמעות של תופעה זו היא מכרזים. המכרז מעורר תחרות אכזרית, כשסיטונאים מהגדולים ביותר מתכופפים מול כוח הקניה המאורגן ומסתפקים במרווחים זעומים, אם בכלל. לכן אנחנו לא משתתפים במכרזים. כי במשחק הזה, בסופו של יום, תעבוד קשה אבל את התמורה שאתה ראוי לה לא תקבל. מבחינה זו ענף הטיולים המאורגנים עובר את התהליך שעברו יבואני הרכב. בעבר, לקוח שרצה לקנות רכב חדש היה פונה ליבואן ובוחר מכונית. היום, 60% ממכירות הרכב החדש הן לליסינג.
- במציאות כזו, איך אתם מצליחים לשרוד? ממשיכים לייצר טיולים ברמה גבוהה, עם דגש על האיכות ולא על המחיר. זה מפתח להישרדות סיטונאים כמונו וסוכני הנסיעות שמוכרים את המוצרים שלנו. לקוח שמחפש איכות יודע שעליו לפנות לסוכן הנסיעות. 29/08/2010 |