בני מילרד, יוטרוול: טכנולוגיה היא שם המשחק
בכירים בענף התיירות מסכמים את השנה
"שנת 2010 נראית מבחינתם של סוכני הנסיעות הרבה יותר מוצלחת מאשר 2009 הקשה והמאכזבת. מספרי הנוסעים בעלייה, המחזורים בעלייה, בעיקר בתחום הנסיעות העיסקיות, וברוב המשרדים החברים ברשת יוטרוול יש שיפור - ונקווה שכך זה יימשך. באשר לרשת עצמה, אנחנו עסוקים מזה תקופה בהיערכות לקראת שנים הבאות בשני מישורים: בהרחבת שיתופי הפעולה המסחריים ובפיתוח טכנולוגיות חדשות בתיירות. במישור שיתופי הפעולה יש לנו כבר הסכמים עם טרוול סייברס ועם אקספדיה, וכעת אנחנו בודקים גופים נוספים, גם בארץ וגם - מה שיותר מעניין אותנו - בחו"ל. המטרה היא להציב את הסוכנים של יוטרוול בעמדת יתרון מסחרי, אם זה בחוזים טובים ואם זה בשיעור ובמבנה עמלות. המישור השני שבו יש לנו פעילות נמרצת הוא הצטיידות בטכנולוגיות חדשות. במסגרת זו אנחנו מפתחים אמצעים טכנולוגיים ספציפיים. לדוגמה: טרוולפרטנר, שיהיה מסך הבית המשודרג של הסוכנים שלנו. על מסך זה ישולבו בסרגל אחד כל אופציות ההזמנה, כולל אקספדיה, וכשתגיע העמלה היא תנותב אוטומטית למשרד הרלוונטי שביצע את העיסקה. פיתוח אחר שלנו הוא האתר travel700.com, שכבר פועל מספר חודשים וכעת אנחנו מפיקים ממנו לקחים כדי לשפר. מטרתו היא לספק לידים לחברים ולייצר אצלם תנועה נוספת בתקופות השפל, אחרי שמסתיימת העונה. יש לנו עוד כמה פיתוחים בדרך, שמוקדם לחשוף אותם. במקביל, אנחנו לומדים את הטכנולוגיות שמשמשות את הפרטנרים הגלובליים שלנו כדי לבחור את אלה שמתאימות לנו ולגייר אותן. יש כמה מערכות כאלה שאנחנו בוחנים בימים אלה.
- הבנתי שהטכנולוגיה תעמוד במרכז הכנס השנתי הבא שלכם. נכון. הכנס, שיתקיים ב-7 בדצמבר במלון הילטון בתל אביב, ייערך תחת הכותרת "הטכנולוגיה בשירות התיירות". הסקירות שנשמע יהיו בעיקר בתחום זה, כך שהכנס ישתלב במאמץ לטיפוח הצד הטכנולוגי, מאמץ שנמשך אצלנו כבר כמה שנים ובוודאי יימשך בעתיד, כי טכנולוגיה מתאימה מייצרת לסוכן הנסיעות יתרון על פני סוכן אחר שאין לו אותה.
- בסך הכל, מספר המשרדים ברשת נשאר יציב כבר תקופה ארוכה. מדוע אין מצטרפים חדשים? יציבות זה דבר מבורך אבל למען הדיוק חשוב לציין שיוטרוול גדלה בשנתיים האחרונות וצירפה לשורותיה מעל עשרה משרדים חדשים. זוהי תוספת כוח משמעותית בכל קנה מידה. יחד עם זאת ראוי להדגיש שאין כיום בארץ משרדים שאינם חברים ברשת כזו או אחרת. נקודה חשובה שבה יוטרוול בהחלט התפתחה זה מודל העבודה מול משרדים שאינם יאטאיים ומול Home Based. אנו מציעים היום לספקי הרשת כ-160 נקודות מכירה בכל רחבי הארץ. אני מניח שאין אף רשת אחרת שמסוגלת לשרת את הספקים בהיקפים האלה. כאן אני חייב להוסיף שבימים אלה אנחנו מציינים שמונה שנים להקמתה של יוטרוול, ויש אצלנו משרדים שחברים ברשת מיומה הראשון - מה שמוכיח כי הם מוצאים יתרון בחברות שלהם. הרשת מעניקה למשרד הבודד מטרייה בצורת חוזים טובים וטכנולוגיות עדכניות, כדי שהמשרד עצמו יוכל להתרכז בראש שקט בעבודה מול לקוחותיו.
- חברות התעופה לא כל כך אהבו לחתום חוזים עם רשתות והעלו נימוק פשוט: למה שנשלם עמלה מועדפת גם למשרד בעל מחזור קטן - רק בגלל שהוא חבר ברשת? זה עדיין עולה מפעם לפעם, אבל באופן כללי היחס של חברות התעופה השתנה בשנים האחרונות. רובן הבינו כי עדיף להן לעבוד באמצעות חוזה אחד עם רשת מאשר על פי עשרות חוזים פרטניים עם משרדים יחידים. הרשת יכולה לסייע בניתוב העבודה, החוזה עם רשת חוסך עבודת ניהול ובקרה על הטרגטים, ובעצם כך זה עובד בכל העולם. עוד לא קרה שפנינו לחברת תעופה והיא סירבה להיכנס איתנו למו"מ. מבחינה זו מצבנו כל כך נוח, שנוצרה לנו בעיה הפוכה - במי לבחור ובאיזו חברת תעופה להתמקד, כי אם נתפזר על יותר מדי חברות נדלל את הכוח שלנו ונחמיץ את המטרה. לעניין אחר: לאחרונה העלנו אתר תדמיתי בשם utravelgroup.com, בארבע שפות - אנגלית, עברית, ערבית ורוסית - שמיועד בעיקר לחו"ל. למרבה ההפתעה, קיבלנו מיילים מסוכנים בכל מיני מקומות בעולם ששואלים איך מצטרפים לרשת.
- איך אתר כזה משרת את האינטרסים שלכם? המטרה היא לחשוף אותנו בפני קולגות ובפני ספקים פוטנציאליים. זה חלק קטן בתוך המאמץ האסטרטגי הגדול, שהוא לחשוב קדימה ולהיות מוכנים ומצויידים טוב ככל האפשר לקראת העתיד. השוק הוא דינאמי ומשתנה כל הזמן, נוצרים בו גופים גדולים, וברור לנו כי בעוד שלוש עד חמש שנים נצטרך לפעול בסביבה שבה יש רק שלושה ארבעה גושים כמו אי-די-בי תיירות. אגב, מתוך ההבנה הזו אנחנו מקפידים כל הזמן על הידברות עם כל הגופים הגדולים וגם עם גופים פחות גדולים אבל בעלי פוטנציאל להפוך לגושים מובילים. 29/08/2010 |