09.05.2025
 
ספנאייר: שלושה חודשי הצלחה

 

 

 

מאת גיורא נוימן

שלושה וחצי חודשים אחרי השקת הטיסה הסדירה של ספנאייר מברצלונה לנתב"ג, באה לביקור עבודה בישראל יולנדה סנז (Yolanda Sanz), מנהלת השיווק של החברה לארבע מדינות, בהן ישראל. כאן עסקה בתכנון המשך הפעילות בקו יחד עם רחל מור, מנכ"לית פיס אייר אנד אוויאיישן, הסוכנת הכללית של החברה הספרדית.

מאז ה-2 במאי מפעילה החברה בקו שתי טיסות בשבוע (בימים ראשון ושלישי), במטוס איירבוס 320 עם 160 מושבים. הגבייה היא באמצעות הבי-אס-פי.

הבשורה הראשונה של סנז: "אנחנו ממשיכים לטוס גם בחורף. גילינו פה שוק מעניין ומאתגר מאוד. מכירים אותנו היטב מהתקופה שפעלנו כאן כחברת צ'רטר, אבל בכל זאת - הסוכנים כאן קיבלו אותנו בחום שעלה על הציפיות שלנו."

סנז מודה כי בימים הראשונים היו לה חששות. "נכנסו לשוק מאוחר יחסית ותוך היערכות קצרה במיוחד. בשווקים אחרים צריך לתכנן חדירה כזאת הרבה חודשים מראש, אם לא שנה שלמה. לכאן באנו שבועות ספורים אחרי ההחלטה. מצאנו את האנשים הנכונים, את המארגנים הרציניים ועבדנו כמו משוגעים עד הרגע האחרון. לכן הופתענו כל כך מקבלת הפנים הטובה."

סנז מתארת את השוק הישראלי כשוק המגיב במהירות. "הכל פה תוסס, עובדים פה מצויין תחת לחץ, עומדים על המקח ומחליטים מהר. זה שוק שזז כל הזמן, לא כמו במקומות אחרים שבהם הכל שטוח ושום דבר לא זז. זה יותר כמו שוק מניות, עם עליות וירידות, מאשר שוק של תיירות. מאוד אהבתי את זה."

רחל מור מוסיפה כי להצלחה יש גם אמא בברצלונה: "בלי יולנדה, עם סגנון העבודה שלה, הזריזות והגישה הגמישה, לא היינו מצליחים."

עניין אחר שיכול היה לעורר קושי הוא היצע המושבים הגדול בקו, שמגיע לכ-4,000 בשבוע. "כן, ראינו שבמהלך שלושת החודשים האחרונים היו מתחרים שהורידו מחירים בצורה אגרסיבית במיוחד, עד כדי דמפינג. אבל אנחנו ערכנו מראש הסכמים טובים עם מארגנים וסיטונאים שסיפקו לנו תפוסות של 70% ויותר, כך שלא היינו צריכים להיגרר למלחמת מחירים."

המנהלת מברצלונה אומרת שמניסיונה הקצר למדה כי הישראלים אוהבים את ספרד. "יש דימיון באווירה, בהתנהגות ברחוב, בגישה הישירה, והישראלים מרגישים אצלנו בבית."

בסיסה של ספנאייר, החברה בברית סטאר, הוא בברצלונה, בירת קטלוניה. הבעלים החדשים הם יזמים ואנשי עסקים קטלניים הקשורים לענף התיירות, בעיקר מלונאים, שהפכו אותה מחברה לטיסות פנים בלבד וצ'רטר, לחברת תעופה בינלאומית עם 18 יעדים בינלאומיים, ממינכן בצפון מזרח ועד אפריקה בדרום. האסטרטגיה שלהם היא לקדם תיירות נכנסת לקטלוניה. ואכן, כ-70% מהנוסעים בקו הם מישראל, לעומת 30% מספרד.

15/08/2010