09.05.2025
 
איירתור: אתר עם כל האטרקציות

 

 

מאת אוריאל ישיב

יישום חדש ומרתק הועלה לאחרונה באתר של איירתור. היישום, תחת הכותרת attractions and excursions, מכסה אלפי ערים ביותר מ-100 מדינות בעולם.

אייל עירון, סמנכ"ל איירתור, מפרט: "בהקשה על היישום עולה תוכן ראשוני המחולק לפי אלף בית באנגלית לסיורים - סיורי עיר, סיורים אוויריים ושיט, אטרקציות, אוטובוסי תרבות (עולים ויורדים חופשי בתחנות במסלול קבוע), כרטיסי תייר (פאסים) והצגות וקונצרטים. בהמשך יש הפנייה לפירוט של כ-30 קטגוריות כמו טבע, אופניים, כדורים פורחים, למשפחה. כשמקישים שם של עיר, תאריך ומספר משתתפים, אפשר לראות כל מה שיש בעיר הזו באותו יום בכל קטגוריה אפשרית, כולל מחיר וזמינות. כך אפשר לבחור הופעה או הצגה לתאריך ולשעה מסוימים. את המידע, כולל מפה אינטראקטיבית, אפשר לשלוח בדוא"ל ללקוח או להדפיס ולתת ביד".

ההמשך פשוט כמו הזמנת מלונות: בוחרים את האטרקציה, מכניסים את פרטי הסוכן ואת פרטי הלקוח ומזמינים. את השובר לאטרקציה מפיקים לבד מהמערכת ומוסרים ללקוח. וכרגיל החשבון מגיע מאיירתור ומשולם בהתאם להסדר הקבוע.

"שימוש ביישום החדש הוא ממש מתנה לסוכנים," מתלהב עירון. " ראשית, כל העולם זמין בהקשות אחדות באתר אחד. אין צורך לחפש בכמה אתרים. שנית, לסוכן יש אפשרות להעניק ללקוח שלו שירות יוצא מן הכלל - מידע חיוני מפורט ועדכני - דבר שיחזק את מעמדו בעיני הלקוח. שלישית, מאפשר מכירה לא קשה ולא מסובכת של מוצרים נלווים בסכומים לא מבוטלים. רביעית, מכירה במחירי השוק או אפילו זולים יותר (בהצגות ומופעים). חמישית, עמלה בשיעור של 7 עד 10 אחוזים. שישית, יתרונות ברורים לקוח - אפשרות לתכנן הכל מראש, אין צורך לעמוד בתור והתשלום בשקלים."

אייל עירון מגלה שנראה כי רק כ-2 אחוזים מסך כל מכירות האטרקציות למיניהן, כולל סיורים והצגות, נמכרים על ידי סוכני הנסיעות בישראל. הרוב המכריע של רכישות אלה נעשה אם דרך הקונסיירז'ים במלונות או ישירות בקופות ובאטרקציות השונות, וחלק גם באינטרנט, והכל במחירי השוק.

22/07/2010