סמנכ"ל השיווק של מונה בסט: השוק לא מוצא תחליף לטורקיה, וגם לא ימצא
מאת גיורא נוימן "העונה עדיין לא ממש התחילה. השנה היא תתחיל רק ב-20 ביולי, אחרי צום תשעה באב," אומר דוד דיין, סמנכ"ל השיווק של מונה בסט. "הבעיה היא שטורקיה חסרה בשוק ואין לה תחליף. כ-150 אלף עד 200 אלף נוסעים שהשנה לא ייצאו לטורקיה, עדיין יושבים על הגדר ולא החליטו לאן לנסוע. לכן המארגנים מחפשים תחליפים לטורקיה בכל רחבי אגן הים התיכון, אבל עד כה לא מסתמן יעד תחליפי מובהק, ולדעתי גם אין סיכוי שיהיה יעד אחד כזה." לדברי דיין, הקושי השיווקי שנוצר בגלל חסרונה של טורקיה הוא היעדר המידע אצל סוכני הנסיעות על מוצרי הנופש האחרים. בימים האחרונים הוא עובר בין משרדי נסיעות ברחבי הארץ ועורך מיני סמינרים על המוצרים השונים באתרי נופש כמו בורגס, כרתים, רודוס, קוס, קפריסין - כל מה שמונח על המדף.
- איזה מידע חסר לסוכנים? דוד דיין: באנטליה אתה יודע בדיוק מה תקבל. יש סטנדרטים קבועים. המוצרים האחרים יכולים להיות שונים מאוד זה מזה. הבלבול העיקרי הוא במה שנקרא "הכל כלול". מה באמת כלול בהגדרה הזו במלון ברודוס, או בקפריסין? מה הגודל של חדר משפחה וכמה ילדים אפשר להלין בו? זה אף פעם לא מתקרב למשמעות המושג "הכל כלול" כפי שהקהל הכיר בטורקיה.
- כלומר, הבעיה היא ברמת הציפיות של הלקוח. נכון. הטורקים חינכו את הסוכנים ואת הקהל לא לחשוב, לקבל הכל ארוז ומוכן. אתה נוחת, מחכים לך עם שלט וישר לוקחים אותך למלון. שם אתה מקבל חדר וכל מה שהמשפחה זקוקה לו - מסעדות, בידור להורים, הפעלות לילדים, מגלשות. לא צריך בכלל להפעיל את הראש. בנופש באירופה, אם זה למשל חצי פנסיון, צריך להתחיל לחפש איפה לאכול צהריים, לאן לצאת לבילוי בערב, איפה לשתות, איזה סיור לקחת ולאן. בקיצור, צריך ללמוד להסתדר לבד. הסוכנים לא תמיד יודעים להסביר את הדברים האלה ללקוח ולהתאים את הציפיות שלו למה שהוא עתיד לקבל, וגם חסר להם מידע על האפשרויות בכל אתר ובכל מלון ספציפי. דיין מספר על לקוח שקנה חבילת הכל כלול ברודוס. ברגע שהגיע למלון טילפן לסוכן, טען שרימו אותו ודרש לקבל מלון אמיתי. הוא פשוט התרגל לקלאבים בטורקיה, והסוכן לא הזהיר אותו מראש שהמוצר הזה שונה. במונה בסט מציעים פתרונות למשפחות ביעדים כמו בורגאס, כרתים, קוס וגם בנו טיול מאורגן למשפחות בברצלונה, עם לינה בעיר עצמה. בקרוב תצא החברה עם חבילות משפחתיות ללונדון, כולל מסלולי טיול מומלצים. בהולנד היא מציעה את כפר הנופש סיטה רומנה, עם יציאות כל יום שישי, ובאיטליה היא משווקת מלונות וכפרי נופש בטוסקנה ובאגם גארדה. מוצרים נוספים של מונה בסט: חבילות טוס וסע עם אל על לרומא / מילנו, חבילות עיר בפראג, בודפשט ולונדון, טיולים מאורגנים באיטליה, טיסות לקרואטיה וחבילות לטנריף, או מגוון של וילות בכרתים על בסיס לינה בלבד פלוס רכב שכור. למי שמבקש מוצר אקזוטי מציעים נופש באי מאוריציוס, בטיסות אייר פראנס. מחלקת הספא של מונה בסט מציעה חבילות בצ'כיה ובפישטנה שמתאימות גם לזוגות המחפשים נופש רומנטי, וכן משווקת חבילות נישואין בצ'כיה ובקפריסין. מחלקת השיט מציעה שיט תעלות באירופה בנהיגה עצמית - חוויה מרתקת בפני עצמה למשפחות. 23/06/2010 |