מנכ"ל סאן דור: הקהל של טורקיה עדיין לא זז ליעדים אחרים
מאת אוריאל ישיב למנכ"ל סאן דור, בצלאל קרבט, תובנות מעניינות בהקשר של הפסקת התנועה הישראלית לטורקיה. אומר קרבט: "הקהל של טורקיה לא זז עדיין לשום כיוון אחר. ראשית, זו עדיין לא העונה לטורקיה, מה גם שבדרך כלל לטורקיה לא מזמינים זמן רב מראש אלא בטווח של שבוע, מקסימום עשרה ימים. לכן אין במאגר נוסעים שהיו צריכים לנסוע ומחפשים תחליף באופן דחוף." שנית, אומר קרבט, חלק גדול מהנופשים בטורקיה הם מהמגזר הערבי, שנהנו שם מאוד והעדיפו אותה על יעדים אחרים. עבורם אין לה תחליף, עד שיגלו יעדים בהם ירגישו טוב ונוח. שלישית, התחושה הכללית היא, לדבריו, "שלא כל כך אוהבים אותנו גם באירופה. אז כעת לא ממהרים לטוס לחופשות באירופה, אפילו למרכזים כמו ברלין, פריס ועוד." רביעית, לאור הידרדרות היחסים עם טורקיה, מצב שהחל כבר בשנה שעברה, תגברו כמעט כל הסיטונאים את הצע הטיסות והחבילות ליעדי הנופש המסורתיים האחרים. הכוונה לוורנה ולבורגוס, רודוס, כרתים ("השוק לשם ממש מוצף"), קוס ויעדים נוספים. וחמישית: "ייתכן שעם תחילת המונדיאל, כשתשומת הלב העולמית תעבור לכדורגל, התחושות ישתנו ויחלו ההזמנות המאסיביות." השנה החולפת בסאן דור היתה שנת התרחבות נמרצת. בשנה זו היא התארגנה להפעלת טיסות סדירות לשישה יעדים באירופה, וכן להקמת מערכת לייצור, אירגון ושיווק של חבילות תיור ושירותי קרקע. "אלה שני התחומים האסטרטגיים החדשים של סאן דור המיושמים בימים אלה," מגלה קרבט בשיחה עם חדשות תיירות. "יעדי הטיסות הסדירות הם יעדים שהישראלים אוהבים לבקר בהם, כמו זאגרב (שתי טיסות בשבוע), ברטיסלבה (שתי טיסות ובשיא העונה שלוש טיסות בשבוע), מינסק ורוסטוב (טיסה שבועית אחת), ובחלק מהיעדים, כמו פרנקפורט ודיסלדורף, עם טיסה שבועית אחת בשבת. בשנה הבאה תופעל טיסה סדירה גם לריגה בירת לטביה, אשר תהפוך, בשיתוף חברת תעופה אזורית, לצומת לטיסות לסקנדינביה." כל הטיסות הסדירות נמצאות במערכות ההפצה הגלובליות, והכרטוס והתשלום הוא באמצעות הבי-אס-פי (קרבט: "נכנסנו לבי-אס-פי עוד לפני אל על"). לדברי מנכ"ל סאן דור, ההזמנות זורמות היטב וגם מתפתחת תנועה נכנסת מיעדי סאן דור, באמצעות סוכנים מקומיים. "כמו חברות התעופה האחרות גם סאן דור זקוקה לזרוע יצרנית של מוצרי תיירות - חבילות ושירותי קרקע," אומר קרבט. "לכן אנו בתהליך פיתוח מערך ייצור, אירגון ושיווק של שירותי קרקע שיתבססו על טיסות סאן דור וגם אל על. בקרוב מאוד יצטרף לסאן דור שי מרינה כסמנכ"ל לפיתוח עסקי, ויהיה אחראי לפיתוח המערך הזה". בתחום טיסות השכר סאן דור תגברה מאוד את הטיסות לפריס, ברצלונה, איטליה (רומא, ורונה ונאפולי), הוסיפה טיסה למינכן וליסבון וסדרות אחדות לבולגריה ואיי יוון. 13/06/2010 |