מנהל המכירות העולמי של יו-אס איירווייס: לא נבטל את עמלת הבסיס
מאת אוריאל ישיב בחודש הבא תמלא שנה לכניסת יו-ס איירווייס לישראל עם טיסה יומית מפילדלפיה. מנהלי החברה, הן המנהלת המקומית אסתר קסטיאל והן מנהל המכירות העולמי, אריק מאתייה, אינם מסתירים את שביעות הרצון מהתוצאות: "הכניסה שלנו לישראל הייתה הטובה והחלקה ביותר בין כל הקווים הבינלאומיים החדשים," אומר מתייה. "עשינו זאת נכון, הבאנו את המטוס החדיש ביותר שלנו, איירבוס 330 עם מחלקת עסקים (Envoy) ברמה הכי גבוהה שלאחרונה גם שדרגנו אותה, הצענו טיסות קשר טובות, השתמשנו בשער כניסה ידידותי ונוח ביותר, פילדלפיה, יצרנו קשרים טובים עם סוכני הנסיעות וחברות עסקיות וכמובן הצענו מחירים תחרותיים. אנו מאוד מרוצים מהתוצאות. תל אביב הוא שוק עדיף עבורנו ואנו נעשה הכל לשמור עליו." מאתייה נמנע מלחשוף פרטים על רווחיות הקו בו פועלת הטיסה הארוכה ביותר שיש ליו-אס איירווייס, אך בתשובה לשאלה בדבר הכפלת מספר הטיסות ענה, שאילו היה לחברה מטוס איירבוס נוסף לשבעת מטוסי ה- 330, קרוב לוודאי שהיו מכניסים אותו לתל אביב, והיעד בארה"ב היה שארלוט, צפון קרוליינה, שזה הבסיס השני של החברה (עם טיסות פנים רבות וכן טיסות למרכז אמריקה). מאתייה דבר בגילוי לב על צורת הפעילות בישראל: "אנו גמישים מאד ביחסינו עם סוכני הנסיעות. אפילו בניגוד לאופי של חברות אמריקאיות. 97 אחוזים מהעבודה שלנו כאן היא באמצעות סוכני הנסיעות, בהשוואה ל-87 אחוזים באנגליה. אין לנו כוונות לבטל את עמלת הבסיס של 7 אחוזים. אני אישית אאבק עד הסוף אם ההנהלה שלנו תרצה לעשות זאת. אנו נהיה האחרונים לבטל את העמלה, כי אנו יודעים מי השותפים שלנו". אסתר קסטיאל הוסיפה היבט חדש: "כולם נוסעים כאן, במיוחד לארה"ב, אז למה להוריד את המחירים. וטוב שאל על הפסיקה את המבצעים הנוראים". לזכותה של יו-אס איירווייס יש לציין כי למרות היותה חדשה בישראל, החליט מאתייה לזמן בכירים של החברה מכל העולם לכנס רבעוני בישראל. בהם מנהלי מכירות ומנהלי שיווק מ-11 נציגויות, ועוד 13 אחראים על פונקציות חשובות במשרד הראשי. הכנס התקיים בשבוע שעבר בתל אביב וחלק מהאורחים שהגיעו לרוב עם בני המשפחה נשארו אחר כך לסוף שבוע בארץ. בלי לדבר על המיזוג בין יונייטד וקונטיננטל אי אפשר. תשובתו של מנהל המכירות העולמי של יו-אס איירווייס הייתה בהתאם לפרוטוקול: "ראשית, זו רק התחלת הדרך, שנית אנו כמובן עוקבים אחרי ההתפתחויות, לראות מה יהיה ואז נחליט איך להגיב. רבים חוששים מהכוח של החברה המאוחדת, אך בעצם אין זה שינוי מהותי. במקום שתי חברות תהיה אחת, מה גם שהיא חלק מהפרויקט המשותף A++ שבו פועלות ארבע חברות כגוף אחד. שלישית בכל זאת זה מדאיג, אבל זה גם ייקח זמן ועל הנייר זה נראה טוב". 24/05/2010 |