יוסי פישר: "אילת איבדה את מעמדה כעיר תיירות בינלאומית"
מאת יוסי פישר* ראש עיריית אילת מצא לנכון לפנות לבעלי חברת ארקיע במכתב בו הוא מאיים בנקיטת צעדים נגד חברת ארקיע על כוונת ארקיע להשיק קו טיסות לעקבה. עם כל הכבוד שאני רוחש לראש עיריית אילת בראש ובראשונה מתוקף תפקידו, אני מוצא במכתבו צביעות רבה. חז"ל אמרו "טול קורה מבין עיניך". זה זמן פועלת עיריית אילת ביחד עם המלונאים וגורמי תיירות שונים כלובי להפעלת טיסות פנים של אל על לאילת. כנס התיירות האחרון שהיה אמור להתקיים באילת ובוטל בהתראה קצרה היה בחסות התאחדות המלונות של אילת, העירייה ואל על. באם עיריית אילת מעודדת ומחריפה את התחרות על הקו לאילת מדוע היא לא יכולה לקבל את התחרות מצד עקבה? על חברת ארקיע לדאוג בראש ובראשונה לבעלי מניותיה ולעובדיה. כך היה נוהג כל מנהל ראוי בגיבוי מועצת המנהלים שלו. ההחלטה לפתח קו תעופה לעקבה על חשבון הקיטון הצפוי בטיסות לאילת לאור כניסת אל על לקו הטיסה נתב"ג-אילת היא החלטה מסחרית ראויה ונכונה. טוב יעשו קברניטי העיר אילת, משרד התיירות וממשלת ישראל באם יבינו שהעיר אילת איבדה את מעמדה כעיר תיירות בינ"ל ובכדי להחזיר את אילת למקומה הראוי יש להעביר מספר מהלכים דרמטיים ברמת הממשלה כפי שעשה מלך ירדן עם עקבה. ראשית: להעביר את שדה התעופה ממרכז העיר צפונה ולפתח שדה תעופה בינ"ל ראוי שיחבר את אילת עם העולם. שנית: בשטח שיתפנה יש להקים מרכז תיירות, כנסים, וקזינו - דוגמת פרויקט מרינה ביי וייו - שהקים מר שלדון אדלסון ופותח בימים אלו בסינגפור (פרויקט דומה הוא רצה להקים לפני שנים באילת ונשחק בגלגלי הבירוקרטיה ואילוצי קואליציות בממשלות ישראל המתחלפות). שלישית: לשדרג את תשתיות התיירות העירוניות. טיילת, מרינה ראויה, הלגונה המזרחית, העתקת מפגעים - בריכות החמצון, בריכות המלח והאצות. רביעית: להקים מרכז דיוטי-פרי בינלאומי ראוי דוגמת דובאי בשדה התעופה החדש. כל עוד לא יעשו מהלכים דרמטיים תוסיף אילת לשקוע.
________________________________________________ *הכותב הוא משנה למנכ"ל כלל תיירות וחבר דירקטוריון אי.די.בי. תיירות
29/04/2010 |