היעד האסטרטגי של אשת טורס: חיזוק הקשר עם שוק הסוכנים
מאת חגי רוזן אשת טורס, אחד הגופים הגדולים בענף התיירות (מחזור מכירות של 479 מיליון שקלים ב-2009, עם רווח של יותר מ-6 מיליון שקלים), הציבה לעצמה השנה כיעד אסטרטגי את חיזוק הקשר עם סוכני הנסיעות. אחרי שנים שהיתה מזוהה בענף קודם כל כקמעונאית מובילה, החליטה להזכיר לסוכני הנסיעות שהיא גם סיטונאית תיירות גדולה וחשובה. התפקיד הוטל על כתפיו של דודי משה, רכש חדש בחברה, שמונה למנהל המסחרי של הסיטונאות באשת. עם ניסיון קודם של תשע שנים בדיזנהויז, משה מעורה היטב בשוק סוכני הנסיעות. מיד כשנכנס לתפקידו, בראשית השנה, פתח בשורת יוזמות שנועדו להעניק לסוכנים כלים שיווקיים מקסימליים. כמה מהם כבר הוצגו בסמינר שהתקיים לאחרונה בתל אביב בהשתתפות 120 סוכנים. היתה זו הפעם הראשונה שאשת טורס ערכה סמינר כזה, מעיד דודי משה, והיה זה סימן מובהק לכך שאשת מסגלת לעצמה תפיסה חדשה ביחס לסוכנים. אחד הכלים החדשים הוא מיני חוברת מוצרים לסוכנים, המחולקת לשלושה מדורים: ראשית, המוצרים המיוחדים והבלעדיים של אשת, שנית, טיסות השכר, ושלישית - הבונוסים שמציעה החברה לסוכנים. "בתחום הבונוסים האישיים החלטנו להיות מקוריים," מספר משה. "הסוכן שמגיע לטרגט יכול להמיר את הבונוס בסיור לימודי או בנופש זוגי, לפי בחירתו." הפרוייקט הבא הוא סיורים לימודיים אותם מתכננת אשת בעונה הקרובה, עם דגש על אנטליה, סלוניקי כולל חצי האי חלקידיקי ומקדוניה. במקביל, נחתמו הסכמי שיתוף פעולה עם סוכנויות ועם רשתות שצירפו את אשת לרשימת הספקים הקבועים שלהם. מה שלא פחות חשוב - באחרונה התקינה אשת מערכת ממוחשבת חדישה שמאפשרת לסוכנים להנפיק שוברים בצורה קלה ויעילה. התהליך הטכנולוגי החדש מתבצע כך: בתום ביצוע ההזמנה הסוכן מעביר שובר ממוחשב לאשת, המערכת הממוחשבת בודקת שהשובר תקין (ללא מגע יד אדם), ובמידה והשובר תקין היא שולחת אוטומטית את השובר ואת כרטיסי הטיסה בחזרה לסוכן. המדיניות החדשה עם הפנים לסוכן מתבטאת כמובן גם במוצרים עצמם, שעל בנייתם אחראי מנהל האופרציה יגאל אבני, גם הוא יוצא דיזנהויז ובעבר איש החברה הגיאוגרפית. קודם כל, אשת נכנסה בצורה נמרצת לתחום טיולי המשפחות, ומיתגה את קבוצת המוצרים תחת הכותרת "אשת קידס". כבר כיום ניכרת היענות טובה למסלולים בצפון איטליה, לברצלונה וקוסטה בראווה, למסלולים הקלאסיים הכוללים את אמסטרדם, בריסל ופריז ("עם שלושה ארבעה פארקים נושאיים," מדגיש דודי משה), חלקם בשיטת הכל כלול, "וכל מיני אלמנטים מיוחדים שהוספנו לילדים." בסל הטיולים המאורגנים של אשת ניתן למצוא החל מטיולי עומק ועד טיולי לואו-קוסט במחירים שווים לכל נפש ולאחרונה נפתח גם קו מוצרים חדש לדוברי רוסית. בתחום חבילות העיר יש דגש מיוחד על ברלין, שבה ניתן לקבל חבילה הכוללת סיור מודרך בעברית - ואפילו ניתן לקנות את הסיור בלבד, למי שמעוניין להגיע לברלין באופן עצמאי. במחלקת ההזמנות של אשת הפועלת באשקלון מקדישים תשומת לב מיוחדת לסוכנים, "כי אנחנו נמצאים שם כדי לשרת אותם, לסייע להם ולעזור להם למכור," כפי שאומר משה. 27/04/2010 |