ההתאחדות: סעיפים בחוק הגנת הצרכן - איום כלכלי על ענף התיירות
שירות חדשות תיירות בפנייה למנכ"ל משרד התיירות נועז בר ניר, ולגורמים מובילים בענף התיירות ובהם מנכ"ל אל על, יו"ר פאנל חברות התעופה, יו"ר פאנל חברות התעופה הזרות ומנכ"ל התאחדות המלונות, מתייחסת התאחדות סוכני הנסיעות לתקנות חוק הגנת הצרכן בדבר החזר כספי לצרכנים שבקידומן מטפל בימים אלה משרד התמ"ת, לקראת דיון בוועדת הכלכלה. פנייה זו היא צעד נוסף בשורה של פעולות שההתאחדות עושה לאורך תקופה ארוכה, על מנת להחריג את תעשיית התיירות מתחולת החוק, שלטענתה אינו מתחשב במאפייניה הייחודיים (בין היתר בגלל היותה קשורה עם גורמים בחו"ל שאינם כפופים לחוק הישראלי) ובכך מסב לה נזקים כבדים, או לשנותו כך שיתאים למאפיינים אלה. תקנות הגנת הצרכן (ביטול עסקה) המקודמות על ידי משרד התמ"ת מחמירות, לטענת ההתאחדות, את מצבם של העוסקים בתעשייה שכן, התקנות, באם יאושרו, יחייבו את העוסק להחזר כספי מלא ללקוח המבטל כל עסקה ולא רק עסקאות מכר מרחוק. יוסי פתאל, מנכ"ל התאחדות סוכני הנסיעות, מסביר כי "ההשלכות על ענף התיירות עלולות להיות רבות, החל מפגיעה בחברות תעופה זרות בעלות נציגויות בישראל, והפלייה לטובה של חברות תעופה זרות שהחוק הישראלי אינו חל עליהן, המשך בגרימת נזק לבתי מלון ולסוכנויות נסיעות עד למצב שיביא לסגירתן של סוכנויות קטנות, וכלה בירידה בתחרותיות ולעליית מחירים שהשלכותיה הכספיות על הצרכנים לא יאחרו לבוא". מאז הוצעו לראשונה התקנות על ידי שר התמ"ת בנוגע לביטולי עסקה, עלתה שוב ושוב החובה המוטלת על הגורמים המחוקקים, ובכלל זה על השר, לערוך היוועצות עם הנוגעים בדבר, ובכלל זה תעשיית התיירות שברי לכל שהתקנות המוצעות נוגעות אליה ישירות. 13/04/2010 |