רומנו: 20% ממכירות אל על – במכירה ישירה
מאת גיורא נוימן שיעור המכירות של אל על בערוצי המכירה הישירה יתקרב בשנת 2009 לרמה של 20%, כך גילה השבוע חיים רומנו, המנכ"ל הפורש של אל על, במפגש עם כתבי תעופה. רומנו, שהשקיע בפיתוח ערוצים אלה מאמץ ניכר, רואה בנתונים הישג אישי. הכוונה לכל ערוצי השיווק הישיר: אינטרנט, מרכזים טלפוניים ("קול סנטרס") וחנויות מכר. "ב-2005, כשנכנסתי לתפקידי, שיעור המכירה הישירה היה זניח. מאז פיתחנו את הערוצים האלה וכל שנה המכירות גדלו. השנה הכפלנו את המכירות באינטרנט," אמר. בתשובה לשאלה הוסיף רומנו כי המכירות באינטרנט מתפלגות בין השוק הישראלי לבין שאר העולם בצורה שווה, או ביחס של 40:60. אבל בימים של מבצעים מיוחדים, כפי שיזמה החברה בחודשים האחרונים, השוק הישראלי מייצר לעיתים גם 80% ממחזור המכירות באינטרנט. עמית ליבני, ראש אגף שיווק, הפורש גם הוא השבוע מאל על, הוסיף כי אחת ההוכחות להצלחתו של אתר האינטרנט הוא מספר המבקרים: ממוצע של 70 אלף מבקרים שונים ("יוניק יוזרס") מדי יום, ובימי מבצעים אפילו קרוב ל-100 אלף ביום. "ברור שלא כולם קונים," הסביר רומנו, "אבל הם למדו להיכנס כדי לבדוק את ההצעות והמחירים, לערוך שופינג." רומנו גם שיבח את המוצר השנוי במחלוקת "בייסיק". לדבריו, אם נוסע מוכן להביא סנדביץ' מהבית, מוכן לקבל מקום ישיבה אקראי, לא משגר מזוודות, הוא זכאי להנחה משמעותית. "כל הדברים האלה גוזלים משאבי תפעול, מעמיסים על הדלפק ועולים כסף. אם הנוסע מוכן לחסוך לנו הוצאות אלה, אז מדוע לא? וצריך לזכור שנוסע בבייסיק גם חסך לנו את עמלת הסוכן." לדבריו, כאשר הוצג המוצר בפעם הראשונה נשמעו הסתייגויות הן בתוך החברה והן מבחוץ. "באו ואמרו לנו: הרי אל על זה מוצר פרימיום - אז איך אפשר למכור באותו הזמן מוצר לואו קוסט? באותו הרגע ידעתי שהצלחנו. שכולם הפנימו שאל על היא חברת פרימיום." 31/12/2009 |