לשכת מארגני תיירות נכנסת: 4 מיליון מבקרים ב-2012 - יעד ריאלי
מאת חגי רוזן לשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל פרסמה הודעת תמיכה בתוכניתו של שר התיירות סטס מיסז'ניקוב ומעריכה שהמדובר בתוכנית ריאלית. "היעד של 4 מיליון מבקרים בישראל הוא מעשי וניתן להשגה," קובעים שמואל מרום, יו"ר הלשכה, ועמי אתגר, המנכ"ל. מרום ואתגר אומרים שמבחנה של התוכנית והשגת יעדיה מותנים בביצוע ובשיתוף פעולה של הממשלה והסקטור הפרטי. השניים מזכירים למי ששכח, כי כבר פעמיים ישראל קלטה תנועת תיירות שנתית בהיקף של 3 מיליון תיירים - בפעם הראשונה ב-12 החודשים שקדמו לאינתפאדה האחרונה, מה-1 באוקטובר 1999 עד 30 בספטמבר 2000 - ובפעם השניה בשנת 2008. "השגת היעד של 4 מיליון תיירים מחייבת תוכנית רב שנתית אינטגרטיבית המתייחסת למכלול הגורמים המשפיעים על רמת התיירות הנכנסת, ותוכניתו של שר התיירות אכן מתמודדת עם מחוייבות זאת, אומר שמואל מרום. "היא נבנתה כתוכנית תלת-שנתית ומתייחסת למכלול ההיבטים הדרושים להגשמתה: הגדלת תשתיות אכסון, קיבולת תעופה, תקציבי שיווק, כוח אדם ושיפור המוצר התיירותי." תוכניתו של מיסז'ניקוב, מוסיף עמי אתגר, תואמת את ההערכות כי ניתן להשיג יעד זה, כפי שהוצג בעבר על ידי גורמים שונים בסקטור הפרטי, כמו התאחדות המלונות, לשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל, עבודת המחקר של ארנסט אנד יאנג ועבודה שנעשתה על ידי ועדה ציבורית במסגרת כוח המשימה בראשות המלונאי מיכאל פדרמן. לדברי השניים, המבחן בהשגת היעד הריאלי מחייב שיתוף פעולה בשני מישורים: - המישור הממשלתי - הנעת תהליך של תוספת חדרי אכסון התואמים את יעד התוכנית, המשך ליברליזציה בתחום התעופה, המשך הסרת חסמים ושמירה על רמת תקציבי שיווק. לצורך כך נדרש שיתוף פעולה מצד משרד האוצר, מינהל מקרקעי ישראל, משרד הפנים, ועדות מקומיות ומחוזיות לאישורי בנייה, משרד התחבורה וגיבוי של ראש הממשלה. - המישור של הסקטור הפרטי: סינכרון של פעולות השיווק של משרד התיירות עם פעולות השיווק של הסקטור הפרטי וקביעת תוכנית שיווקית מושכלת ומוסכמת. הנהלת הלשכה מציינת כי בשנים האחרונות השתקמו צינורות השיווק של התיירות לישראל, סיטונאים מחו"ל שיצאו מהשוק חזרו לעבוד עם ישראל, נכנסו סיטונאים חדשים, הוגדלו תקציבי שיווק, חוזק שיתוף הפעולה בין הסקטור הפרטי למשרד התיירות במסגרת פורום השיווק, גדלה פעילות של חברות תעופה ברשת נתיבים ובתדירויות, בוטלה חובת הויזות מרוסיה והתפתחה תנועה משווקים חדשים. כך לדוגמה, תנועת התיירות מרוסיה גדלה בין השנים 2006 ל-2009 מכ-75,000 מבקרים לכ-400,000 מבקרים, תוספת של 325,000 מבקרים בשלוש שנים מארץ מקור אחת. 31/12/2009 |