09.05.2025
 
משרד התיירות מחפש נותני חסות לים המלח בתחרות שבעת פלאי עולם

 

משרד התיירות פונה בימים אלו לחברות מובילות במשק הישראלי, בהצעה לקחת חלק בקמפיין לבחירת ים המלח כאחד משבעת פלאי עולם הטבע.

על פי תקנון התחרות, שבעה נותני חסויות בלבד רשאים ליהנות מזכות זו ולסייע בהובלת הקמפיין, אשר יימשך עד לשנת 2011. יש להדגיש כי משרד התיירות הינו הגורם הרשמי המייצג את מדינת ישראל מול קרן התחרות, אך המשא ומתן מול החברות יתבצע על ידי הקרן עצמה.

עלות השותפות המסחרית בקמפיין, עומדת על כמיליון דולר מכל חברה לכל התקופה, וזאת בנוסף להתחייבות לקדם את ההצבעה בעד המועמד בערוצים שונים. החברה תזכה בחשיפה לקהלים חדשים בארץ ובעיקר בחו"ל, שמספרם מוערך בכמיליארד מצביעים. בנוסף, הענקת החסות תמצב את החברה בפני קהלים אלו כבעלת חזון סביבתי, מעורבות חברתית ומובילת חזון לאומי.

יש להדגיש כי ביצוע פעילות פרסומית שלא באישור הקרן, תגרום להוצאת ים המלח מהתחרות באופן מיידי. לאור זאת, הזמין משרד התיירות את מנהל השיווק של הקרן לפגישות בישראל בתחילת חודש ינואר, במהלכן ייפגש עם נציגי החברות המתאימות.

שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב אמר: "אני קורא לחברות הגדולות במשק להצטרף לפרויקט לאומי וחשוב זה, שילווה אותנו בכל הפעילות השיווקית של משרד התיירות בעולם, בשנתיים הקרובות. ים המלח הנו אחד מאוצרות הטבע והתיירות של ישראל וזכייתו בתחרות זו, תקדם את התיירות לישראל ולחבל ים המלח בפרט, תוך יצירת מקומות עבודה חדשים ומינוף הפעילות התיירותית לאזור".

סגן ראש מינהל השיווק וראש אגף חו"ל במשרד התיירות, פיני שני, ציין כי: "ע"פ נתוני הקרן, העניק הקמפיין הקודם בו הצביעו "רק" מאה מליון איש בעד "שבעת פלאי עולם מעשה ידי אדם", ערך כלכלי של כ-5 מיליארד דולר לאתרים שהשתתפו בו, זיכרון צרכנים שהגיע לכ-90%, הכפלה כתוצאה מחשיפה תקשורתית עיתונאית פי 20 משטח הכתבות, הכפלה פי 7 מפרסום טלוויזיוני ועלייה בנתח שוק של כ-6%".

כזכור, ים המלח עלה לשלב הגמר אחרי תהליך סינון, שארך כשנתיים ובמהלכו נופו מ-440 אתרים 28 בלבד, מולם יתחרה ים המלח בשנתיים הקרובות. בין המתמודדים: הגראנד קניון, שונית האלמוגים הגדולה באוסטרליה, איי גלאפגוס, יערות הגשם באמזונס, האיים המלדיבים, צוקי מוהר ועוד.

ההצבעה מתקיימת באמצעות אתר האינטרנט של משרד התיירות: www.goisrael.com ושל קרן שבעת פלאי עולם, וכן באמצעות טלפונים סלולריים.

30/12/2009