משרד התיירות ישקיע 15 מיליון שקלים בפיתוח תשתית התיירות בירושלים בשנת 2010
15 מיליון שקלים ישקיע משרד התיירות בשנת 2010, בפיתוח תשתיות התיירות בירושלים וקידום אירועים תיירותיים לעידוד תיירות הפנים והנכנסת לעיר, זאת במסגרת תוכנית העבודה החדשה שהציג שר התיירות, בה מוצגת ישראל כארץ הקודש במרכזה ירושלים. בשנים האחרונות השקיע משרד התיירות עשרות מיליוני שקלים בפיתוח ושיפור תשתיות התיירות בירושלים במספר מוקדים בהם מרכז העיר, עין כרם ואגן העיר העתיקה. בשנה הקרובה ישקיע המשרד, כאמור, 15 מיליון שקלים נוספים, במטרה לאפשר הגדלת נפח הפעילות התיירותית בעיר, תוך ביצוע עבודות תשתית שיאפשרו את הארכת שעות הפעילות והגדלת קיבולת האתרים כך שתתאפשר כניסתם של תיירים רבים יותר לבקר בהם. בנוסף, יפעל המשרד לעידוד התיירות הנכנסת ותיירות הפנים, תוך הגברת המודעות לאירועים התיירותיים המתקיימים בעיר. במסגרת אירועי "חמשושלים", אשר יפתחו בסוף השבוע הקרוב בבירה, בארגון עיריית ירושלים והתאחדות מלונות ירושלים, הקצה משרד התיירות, תקציב בסך 350,000 ש', בנוסף לסכום זהה שהקצתה עיריית ירושלים. תקציב זה משמש לפרסום ושיווק האירועים וכן לעידוד המטיילים והתיירים ללון במלונות העיר במסגרת האירועים. שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב: "ירושלים היא המותג התיירותי המרכזי של מדינת ישראל, שמהווה מוקד משיכה מרכזי למרבית התיירים המגיעים לישראל. במטרה לעמוד ביעד של מיליון תיירים נוספים תוך 3 שנים, אנו נשקיע במותג חשוב זה בשנים הקרובות, כדי להפכו לאטרקטיבי גם לקהלים חדשים בעולם וגם בעבור המטייל הישראלי". במסגרת האירועים יתקיימו סיורים מיוחדים בעיר, הופעות מוזיקה תיאטרון ואמנות רב תחומית, שווקי אומנים ומעצבים ססגוניים ואטרקציות תיירותיות, פסטיבל קולינארי ותפריטים בהנחות מיוחדות במיטב המסעדות, פעילויות מיוחדות לצעירים ולסטודנטים בשעות הלילה. ירושלים הינה היעד המתויר ביותר בישראל. על פי נתוני משרד התיירות, בשנת 2008 ביקרו 74% מהתיירים בירושלים, 53% מהם לנו בעיר לפחות לילה אחד, והממוצע עמד בשנה זו על 6 לילות לתייר. האתרים האהודים ביותר בירושלים הינם הכותל המערבי, הרובע היהודי, הר הזיתים, כנסיית הקבר, הוויה דולורוסה, כנסיית הבשורה, מגדל דוד ו'יד ושם'. |