09.05.2025
 
אייר פראנס מציגה שירות תואם מיתון

 

מאת גיורא נוימן

אייר פראנס גיבשה אסטרטגיה חדשה להתמודדות עם שני האיומים העיסקיים שפגעו בתוצאותיה הכספיות בשנה האחרונה: מחד, המיתון הכלכלי, ששחק בצורה משמעותית את ההכנסות של מחלקת העסקים, ומאידך זליגת נוסעי המחלקות הזולות לחברות הלואו-קוסט.

השינוי העיקרי מתבטא בשדרוג מחלקת הביניים ברשת האירופית: החל מה-1 באפריל 2010 יבוטל הווילון המפריד כיום בין מחלקת העסקים למחלקת הביניים, ותישאר רק מחיצה אחת בין שתי מחלקות הפרימיום למחלקת התיירים. נוסעי מחלקת הביניים החדשה, שתיקרא "פרימיום אקו", ייהנו משירות זהה לשירות במחלקת העסקים בהבדל אחד - בכל שורה יישבו שלושה נוסעים, במקום שני נוסעים במחלקת העסקים, וישלמו מחיר נמוך ב-15% עד 31% ממחיר הכרטיס במחלקת העסקים המלאה.

נוסעי מחלקת הביניים ייהנו מגישה לטרקלינים בפריס שארל דה גול ובאמסטרדם סחיפול. כמו נוסעי הביזנס, מלבד המזוודה הם יהיו רשאים להעלות לטיסה שני תיקי יד.

התצורה החדשה תונהג ביותר מ-700 מטוסי אייר פראנס הפועלים בטיסות לטווח בינוני, כולם צרי גוף. השינוי יחול גם בקו לישראל.

שינוי דומה צפוי גם בטיסות קלמ לקראת סוף השנה הבאה.

מנכ"ל אייר פראנס קלמ, פייר הנרי גורז'ון, שהציג את מחלקת הביניים החדשה במסיבת עיתונאים בפריס, בשבוע שעבר, הסביר שקהל היעד העיקרי של מחלקת פרימום אקו יהיה מגזר העסקים הקטנים ואנשי העסקים העצמאיים שנמנעו עד כה מטיסה במחלקת העסקים בגלל המחיר. "אנחנו מקווים למשוך נוסעים המעוניינים בשירות של מחלקת עסקים אבל חשובה להם מאוד גמישות המחירים," אמר.

בתשובה לשאלה אמר גורז'ון שבחברה לא חוששים שמחלקת הביניים תפגע בביקוש למחלקת עסקים. מי שטס היום בביזנס ימשיך לעשות זאת, אמר, "כי המחקרים מוכיחים שלנוסעים אלה חשובים במיוחד שני דברים: הנוחיות והפרטיות, ואת שני אלה הם מקבלים בזכות המושב הריק שלידם."

המחלקה החדשה תוצג במערכות ההפצה ובאמצעות סוכני הנסיעות החל מחודש ינואר הקרוב.

המדיניות החדשה נושאת בשורה גם לנוסעי מחלקת התיירים ברשת האירופית של אייר פראנס. במאמץ למנוע את נדידת הלקוחות לטיסות הלואו-קוסט, תנהיג אייר פראנס מערכת תמחור חדשה וגמישה, שתציע לנוסע שיישב לפני הוילון תעריפים נמוכים ב-5% עד 35% לעומת התעריפים כיום, ובממוצע הוזלה של 20% . "זה בפירוש לא יהפוך את מחלקת התיירים לשירות לו-קוסט," הכריז גורז'ון, "כי הנוסע יוכל להמשיך לשלוח מזוודה במשקל עד 23 ק"ג, לקבל מגוון רחב של עיתונים וארוחה קלה - וכל זאת ללא תשלום."

והנה חידוש: המזמינים טיסה באתר האינטרנט של החברה יוכלו לרכוש לעצמם "ביטוח מחיר" - תמורת 10 אירו יוכלו לשריין לעצמם את זכות לקנות טיסה במחיר שמצאו במערכת, עד שבוע לאחר תשלום הביטוח.

חידוש נוסף: לא ניתן לקבל החזר ("ריפנד") על כרטיסי מחלקת התיירים, אבל ניתן לשנות אותם בתשלום של 50 אירו.

19/11/2009