האן אייר: שני מיליון סגמנטים בשנה
מאת גיורא נוימן "הכל התחיל מעיסקי נציגויות של חברות תעופה, בעיקר דרום אמריקאיות. היתה לנו בגרמניה חברה ששימשה כג'י-אס-איי ורצינו להרחיב את השירות לסוכנים כך שנוכל גם לכרטס ישירות בבי-אס-פי. ביררנו ביאט"א האם נוכל להצטרף כחברים. אמרו לנו: בהחלט לא, רק חברות תעופה יכולות להצטרף ליאט"א. אז החלטנו להקים חברת תעופה." כך במילים קצרות תיאר ניקו גורמסן (Nico Gormsen), מנכ"ל האן אייר, כיצד נולד הרעיון להקמת חברת תעופה כמעט וירטואלית, המעניקה שירותי כרטוס ליותר מ-200 חברות תעופה ברחבי העולם. גורמסמן, שביקר בתל אביב בחודש שעבר לרגל סמינר שערכה פולאריס, נציגת האן אייר בישראל, המשיך וסיפר: "קנינו מטוס מנהלים קטן והפעלנו אותו בטיסות סדירות בתוך אירופה, מנמל התעופה האן ליד פרנקפורט, ובזכותו יכולנו לצטרף ליאט"א ולבי-אס-פי. החברות הדרום אמריקאיות שייצגנו הסכימו שנפיץ את הטיסות שלהם לא כג'י-אס-איי אלא באמצעות האן אייר, וכך, כשהצטרפנו לבי-אס-פי בגרמניה, זכינו בבת אחת לנגישות ל-4,000 סוכני נסיעות." את ההצלחה בגרמניה שיחזרו אנשי האן אייר גם בצרפת, ואחר כך באיטליה ובספרד. "ואז אמרנו לעצמנו - אם זה עובד עם חברות דרום אמריקאיות באירופה, מדוע שלא יעבוד באוסטרליה עם חברות אירופיות, באסיה עם חברות אמריקאיות וכו'." בעשר השנים האחרונות הרעיון המקורי רק הלך וצבר תנופה, עד שהיום ניתן לכרטס בהאן אייר יותר מ-200 חברות תעופה, היא חברה בבי-אס-פי ב-140 מדינות ומפיצה את הטיסות באמצעות שמונה מערכות ההפצה הגדולות בעולם, כולל שלוש המערכות הפועלות בישראל. בשנה שעברה מכרה החברה לא פחות מ-2 מיליון סגמנטים. לפני שנה, כמו כל חברות התעופה היאט"איות, עברה גם האן אייר לכרטוס אלקטרוני מלא. רק את הצי שלה לא טרחה האן אייר להגדיל. גם היום היא מפעילה מטוס נוסעים אחד עם שישה מושבים בטיסות בין פרנקפורט לציריך. החידוש האחרון שעומדת האן אייר להציע לסוכנים: אחריות לתשלום. "גם אם חברת תעופה תיקלע לקשיים או תפשוט רגל - ניקח את הסיכון עלינו ונחזיר לסוכן את הכסף," אומר גורמסן. בשוק הישראלי האן אייר פעילה מאז 2002, עוד לפני שהונהג כאן הבי-אס-פי. "ישראל היא אחד השווקים הראשונים שלנו מחוץ לאירופה, מספר גורמסן, "בזכות קשר עיסקי רב שנים שהיה לנו עם דני פאיאנס וחברת פולאריס." לדבריו, הסוכנים הישראלים בהחלט מודעים ליתרונות העבודה באמצעות האן אייר. 90% מסוכני הנסיעות בישראל מוכרים מדי שנה לפחות כרטיס אחד של החברה. - מדוע בעצם שלא יקנו בחברה המקורית אלא בהאן אייר? גורמסן: אנחנו מבטיחים לסוכן את כל היתרונות, כמו כרטיס טיסה אחד בכמה חברות, צבירת סגמנטים, אפשרות לקנות טיסה גם בחברת תעופה קטנה ביבשת מרוחקת. אנחנו יכולים להנפיק כרטיס האן אייר אחד לנוסע שמשלב טיסה בחברה גדולה עם חברה קטנה, למשל קונטיננטל וטאקה. לכן גם חברות התעופה הגדולות אוהבות לעבוד איתנו, כי זה חוסך להן לחתום על הסכמי אינטרליין עם הרבה חברות קטנות. בקיצור, זו מערכת פתוחה שכולם מרוויחים ממנה - חברות התעופה הגדולות והקטנת, סוכן הנסיעות, מערכת ההפצה והנוסע עצמו. - אתם מכרטסים גם לחברות תעופה ישראליות? גורמסן: כן, במערכת שלנו אנחנו מציעים את חברת אל על ואת ארקיע. אבל הכניסה לטיסות שלהן חסומה לשוק הישראלי. 19/11/2009 |