גידול של כ-11% במספר הטיסות הסדירות לישראל וממנה של חברות התעופה הזרות צפוי במהלך עונת החורף
גידול של כ-11% במספר הטיסות הסדירות לישראל וממנה של חברות התעופה הזרות צפוי במהלך עונת החורף שהחלה ב-25 לאוקטובר 2009. כך עולה מנתוני רשות התעופה האזרחית שפורסמו היום לקראת "כנס התעופה האזרחית בישראל" שיתקיים מחר בבית חיל האויר בהרצליה בהשתתפות שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ. בכנס שיעסוק בנושא הליברליזציה ו"השמים הפתוחים" בתעופה ישתתפו בין השאר מנהל רשות התעופה האזרחית, גיורא רום, מנכ"ל רשות שדות התעופה, קובי מור, הממונה על ההגבלים העסקיים, רונית קן, יו"ר פאנל חברות התעופה, אבי פרידמן, סמנכ"ל מסחר בחברת אל על, אלי כהן, ומנכ"ל משרד התחבורה לשעבר, גדעון סיטרמן. כלכלן רשות התעופה האזרחית, דני מורג, מסר כי אחד הגורמים העיקריים לגידול הצפוי בתדירויות ובקיבולת המושבים הוא האישורים שניתנו להפעלת טיסות סדירות לשש חברות תעופה זרות נוספות שלא הפעילו עד כה טיסות סדירות לישראל וממנה, בעונת החורף הקודמת. מדובר בחברות איזיג'ט ו-Jet 2 הבריטיות, יו-אס איירווייס, אייר ברלין הגרמנית ושתי חברות נוספות מרוסיה. גורם נוסף לגידול הצפוי בתדירויות ובקיבולת של חברות התעופה הוא הוספת תדירויות לישראל וממנה של מספר חברות תעופה זרות. החברה הזרה שתגדיל באופן משמעותי ביותר את תדירות הטיסות שלה היא החברה הבריטית BMI שהחלה להפעיל שתי טיסות יומיות בקו תל אביב - לונדון בעונת הקיץ 2009. גם תוכנית הטיסות של החברות לופטהנזה ואליטליה מצביעות על גידול משמעותי בתדירויות הטיסות ובקיבולת המושבים, בהשוואה לעונת החורף הקודמת. שלוש חברות צפויות לצמצם את תדירויות וקיבולת המושבים: חברת דלתא שתפחית את פעילותה בקו אטלנטה - תל אביב, והחברות אירוסוויט הרוסית ו-CSA הצ'כית שתפחתנה את פעילותן בקוים תל אביב - קייב ותל אביב - פראג. תוכנית הטיסות של חברת אל על לעונת החורף הנוכחית מגלה כי מספר טיסות הנוסעים לישראל וממנה צפוי לגדול בשיעור של 8% בהשוואה למספר הטיסות שהופעלו על ידי החברה במהלך עונת החורף הקודמת. לוח הטיסות של חברת אל על מצביע על הגדלת תדירויות משמעותית לבריטניה ולמספר יעדים נוספים באירופה. תוכנית הטיסות הסדירות לישראל וממנה של חברת ארקיע כוללת 18 טיסות שבועיות ואילו של חברת ישראייר 10 טיסות שבועיות. הגידול במספר החברות המפעילות טיסות נוסעים סדירות לישראל וממנה התאפשר בעקבות שיחות תעופה בילטרליות שנערכו במהלך שלוש השנים האחרונות עם מספר מדינות. במהלך השיחות באה לידי ביטוי מדיניות הליברליזציה בענף ההובלה האוירית שמוביל משרד התחבורה והכוללת גידול משמעותי במספר החברות שתוכלנה להפעיל טיסות סדירות בקוים לישראל וממנה. שיחות תעופה שנערכו לאחרונה עם מספר מדינות וביטול הסעיף בהחלטת הממשלה משנת 2003 שהגביל מינוי מובילים ישראלים בקוים שחברת אל על מפעילה איפשרו לשר התחבורה למנות חברות ישראליות כמוביל נקוב שני במספר קוים בינלאומיים. מדובר בין השאר בקוים תל אביב - פריס, תל אביב - ברצלונה ותל אביב - מינכן המופעלים על ידי ארקיע והקוים תל אביב - רומא, תל אביב - מילנו ותל אביב - ברלין המופעלים על ידי ישראייר. יצויין כי חברת ארקיע מתכננת להפעיל טיסות סדירות בקו תל אביב - קייב במהלך חודש נובמבר. 10/11/2009 |