9 מיליון דולר במכירות של אקספדיה במלונות בישראל
מאת אוריאל ישיב מאה וחמישה עשר מלונות בישראל הקשורים בהסכם עם אקספדיה, חברת התיירות הוירטואלית הגדולה בעולם, זכו בתקופה ינואר ספטמבר 2009 לאורחים שהכניסו להם תשעה מיליון דולר, במחיר ממוצע של 185 דולר ללילה. זאת למדו נציגי 85 מלונות שהשתתפו בכנס "פסגה" שקיימה אקספדיה בשבוע שעבר במלון אמריקן קולוני בירושלים. בראיון עם חדשות תיירות גילה זיגור מוניוז, המנהל האזורי של אקספדיה, שבנוסף למלונות מכרה אקספדיה מוצרים ישראלים כמו טיסות, טיולים והשכרת רכב ב-26 מיליון דולר. "היופי בנתונים הללו," אומר מוניוז, "הוא בכך שנרשם כאן גידול של 25 אחוזים במכירות שלנו וזאת בתקופה שהיתה ירידה גדולה של 30 אחוזים בתיירות לישראל. כמו בכל העולם." בסוף 2005 החלה אקספדיה במכירת שרותי תיירות ישראליים באמצעות הרשת שלה ומאז היא רושמת גידול מתמיד." מה הפלא," אומר מוניוז, "75 מיליון כניסות ייחודיות בחודש יש לאתרי אקספדיה הכוללים גם את Venere, את Hotels.com ואחרים. זה כוח מכירה עצום. אנו משקיעים המון כסף בחשיפת האתרים שלנו באתרי אינטרנט אחרים במיוחד באמצעות גוגל. וזה עושה את שלו." איש אסקפדיה מגלה שחברתו מעוניינת להגדיל את מספר המלונות שעובדים עמה. "בסך הכל הם רק מרוויחים. הם מקצים לנו את החדרים ויכולים להוסיף כרצונם. הם קובעים את המחירים המופיעים באתרים ויכולים לשנותם לבד בכל רגע. אם הביקוש גדול יכולים להעלות מחירים ולהיפך. כך הם יגיעו למקסימום רווח. מצידנו אנו מעוניינים במגוון מלונות שישלימו את כל התחומים של ביקושי הלקוחות." מנתוני אקספדיה עולה ש-55 אחוזים של מכירותיה לישראל מגיעם מארה"ב ואחר כך מאנגליה, צרפת, גרמניה ומשאר העולם. רוב הנוסעים הם אנשי עסקים. זאת עולה מהעובדה שהשהות הממוצעת בתל אביב היא שלשה ימים ובעיקר בימי אמצע השבוע. אקספדיה מאפשרת ללקוחות לרכוש ביחד או בנפרד את כל שירותי הנסיעות - מלונות, טיסות, טיולים השכרת רכב, וכל אחד יכול להרכיב את החבילה שלו. 10/11/2009 |