ישרוטל מרחיבה את הפעילות התעופתית שלה
מאת אוריאל ישיב בתעשיית התיירות והתעופה זכורים מספר אנשים שעשו "הסבה מקצועית", אך נחום קרה משלים מעגל שלם, או כמעט שלם. ההיסטוריה המקצועית שלו בתעשייה החלה באל על בתחום הטכני, אחר כך עבר למסחר, היה נציג בקנדה, ראש אגף יחסים בינלאומיים, מנהל סניף ישראל, וסיים את תקופת אל על כראש אגף שיווק נוסעים. מאל על הוא זינק לתפקיד מנכ"ל נתור ולעסקי הנסיעות והתיירות הממשיים - טיולים, חבילות, שיווק מלונות, הפלגות, ספא ומה לא, תפקיד אותו מילא שלוש שנים. עם המיזוג הגדול של נתור, יוניטל וישראייר עבר לארקיע כסמנכ"ל למסחר ומנכ"ל ארקיע אינטרנשונל. משם קפץ אל עולם המלונאות כסמנכ"ל שיווק ומכירות של רשת ישרוטל. ומה עושה איש תעופה במלונאות? מביא את התעופה לשם. עוד לפני הגעתו של קרה לישרוטל החליט המנכ"ל הוותיק שלה, רפי שדה, שישרוטל לא יכולה לסמוך על חברות התעופה שיבטיחו ולזמן ארוך את הקבולת המוצעת הנדרשת לקיים את זרם התיירים לאילת. וכך ישרוטל חכרה ב-2008 מטוס 757 של סאן דור והחלה בהפעלת טיסות שבועיות מפריס לאילת. היא הציעה לסוכני הנסיעות חבילות של טיסה ומלון בכל מלונות הרשת באילת. הטיסות והתכנית הוכתרו בהצלחה. כשהגיע נחום קרה הוא לא היה צריך הרבה לשכנע כדי להרחיב את שרותי התעופה. היעד החדש נקבע - לונדון. החל ב-13 בדצמבר תפעיל ישרוטל מטוס 757 נוסף של סאן דור בין לוטון לאילת. באותה מתכונת יוצעו לקהל באנגליה חבילות תיור לאילת וגם לים המלח שיימכרו על ידי סוכני הנסיעות ובאתר האינטרנט של ישרוטל. לוח הזמנים של הטיסה נקבע ליציאה מאילת בשעות אחה"צ וטיסה מלוטון לאילת בשעות הבוקר. דבר המאפשר לנופשים שהות מלאה של 7 לילות ושמונה ימים באילת. רמת השרות בטיסות הן מפריס והן מלונדון שודרגה במזון ובמשקאות המוגשים (שמפניה לארוחת בוקר!) והן בפינוקים נוספים. גם חוברת טיסה מיוחדת הופקה על ידי ישרוטל. לדברי קרה הטיסות מפריס הוכיחו את עצמן. בלי לנקוב בנתונים הוא גילה שגם בשנה זו היה גידול משמעותי במספר התיירים מצרפת שהגיעו למלונות הרשת וזאת על רקע הירידה במספרי התיירים הזרים באילת. ההצלחה כה מעודדת עד שלעתים מפעילה ישרוטל יותר מטיסה בשבוע, בעיקר בתקופות החגים. 40 אנשי שיווק ומכירות עובדים במחלקה המסחרית של ישרוטל . עיקר העבודה שלהם מתמקד בישראל. "80 אחוזים מהאורחים שלנו באילת הם ישראלים," אומר קרה, "הישראלים הם שמחזיקים את הרשת שלה כיום כבר 8 מלונות באילת, אחד במצפה רמון כשמלון שני בבנייה, אחד בתל אביב ואחד בים המלח ואחד נוסף אחוזת יערות הכרמל." הוא מציין במיוחד את שיתוף הפעולה ההדוק עם ארקיע וישראייר ."אנו גם ספקים וגם לקוחות שלהם. זאת כאשר אנו מוכרים חבילות שלנו. הרי מי שמתקשר ומזמין מלון צריך גם להגיע לאילת אז מציעים לו טיסות. אותו דבר עושות חברות התעופה". לגבי עבודה עם סוכני נסיעות, הסמנכ"ל של ישרוטל מצר מאד שהסוכנים הקמעונאים בישראל לא מצאו את הדרך למכור ללקוחותיהם את החופשות באילת." רוב המכירות של הקבוצות נעשות על ידי סוכני תיירות פנים גדולים שהתמחו בוועדים ובקבוצות אוכלוסיה שונות. סוכנים אחרים כמו צבר, הדקה התשעים איסתא קל ואחרים "התלבשו" על השיווק האגרסיבי ליחידים של הנופש בארץ. וחלק לא מבוטל קונה ישירות במרכז ההזמנות. אין שום סיבה שכל משרדי הנסיעות לא יתחלקו בעוגה שגם יכולה להביא להם הכנסה לא מבוטלת. אנו מעונינים בכל צינור מכירה ועובדים כעת על הפעלת מנוע חיפוש שיחובר למערכות ההפצה ויציע את המלונות שלנו בזמן אמת ועם רכישה ישירה ממאגר ההזמנות שלנו. אנו מקווים שזה יעודד את הסוכנים הקמעונאים למכור את מלונות הרשת". לאור מערכת היחסים עם טורקיה צפויה ירידה בביקושים לנופשונים ליעדים בטורקיה ותיירות הפנים צפוי לקלוט קהל זה, זאת הזדמנות לסוכנים קמעונאים לקחת חלק משוק זה. לסיום מספר קרה על המלון החדש ברשת - ישרוטל ים המלח. המלון בן 294 החדרים נרכש מרשת קיסר, הושקעו בחידושו ושידרוגו 5 מיליון דולר ולדבריו כעת הוא המלון הטוב ביתר בים המלח. שליש מהאורחים הם תיירים מרוסיה שבאים לתקופות ארוכות יחסית. "שבועים ואפילו שלושה, כי הם מורגלים בחופשות ספא ,לעומת סוף שבוע או יומיים בלבד של הישראלים." גם האמריקאים גילו מחדש את ים המלח וחזרו לבקר בו ללילה אחד או שניים בקבוצות מאורגנות. קהל אמריקאי נוסף הם אלה הבאים לחגיגות בר מצווה במצדה שהן חלק מהפולקלור. 10/11/2009 |