התאחדות סוכני הנסיעות: הערות להצעת חוק חדשה ביוזמת משרד התמ"ת
התאחדות סוכני הנסיעות העבירה ליועץ המשפטי של משרד התיירות את הערותיה בנושא הצעת חוק חדשה ביוזמת משרד התמ"ת שעניינה זכותו של הצרכן לבטל עסקה במקרה בו רכש טובין או שירות עקב פגם או אי התאמה. הצעת החוק מוסיפה לסעיף 32 בחוק הגנת הצרכן, התשמ"א-1981, סעיף נוסף על פיו תעמוד לצרכן זכות הביטול על כל עסקה המוגדרת בחוק הגנת הצרכן כמכירת נכס ומתן שירות. על פי המצב הקיים כיום עומדת לצרכן זכות ביטול במקרים של הטעיה או ניצול מצוקה מהותיים, כאשר הממכר הינו נכס (בסעיף 32 לחוק הגנת הצרכן), ובמקרה של הטעייה במתן שירות עומדת לו הזכות לתבוע את הנזקים שנגרמו לו בשל אותה הטעייה. עמדת ההתאחדות, כפי שהועברה ליועץ המשפטי של משרד התיירות, היא כי נושא הטעיית הצרכן בתחום התיירות והנסיעות הוסדר כבר במסגרת תקנות שירותי תיירות (גילוי נאות), התשס"ג - 2003, שאי מילויין כמוהו כהטעיה בה עוסקת הצעת החוק שבנדון, והוא אף מהווה דבר עבירה ונושא עימו קנסות. בהתאחדות סבורים כי מאחר ותכלית הצעת החוק מכוסה כולה בענף תיירות באמצעות חוק שירותי תיירות התשל"ו-1976, ועל מנת שלא לגרום לכפילויות בנושא הטעיית הצרכנים, אין להחיל את הצעת החוק על עסקאות חד פעמיות בתחום התיירות. למקרה שבו עמדה הגורפת לא תתקבל ע"י משרד התמ"ת, העבירה ההתאחדות בנוסף גם שורה של תיקונים בנוסח החוק המוצע, כשהעיקרי שבהם מתנה את ביטול השירות התיירותי רק במקרה שבו סוכן הנסיעות לבדו התרשל בתפקידו. במידה וצד שלישי הוא שיצר יצר את הפגם בשירות, או אז, על פי הצעת ההתאחדות, ישא הוא באחריות לשירות ולא הסוכן. 26/10/2009 |