היום ההכרעה על עיסקת גנדן
מאת גיורא נוימן היום אמורה להתקיים אסיפת בעלי המניות של אי-די-בי פיתוח שתכריע אם לאשר את עיסקת בעלי העניין במסגרתה תקנה החברה הציבורית את החברה הפרטית גנדן, של נוחי דנקנר (המחזיק בה 47%) ושותפיו. לאישור העיסקה דרושה תמיכתם של שני שליש מבעלי המניות שאינם בעלי עניין. בשוק ההון רווחו השבוע ההערכות כי העיסקה תזכה בתמיכת המשקיעים המוסדיים הגדולים, שהשתכנעו כי זו עיסקה הוגנת וכדאית לחברה הרוכשת. דרישתה של ח"כ שלי יחימוביץ מהממונה על שוק ההון באוצר להתערב בעיסקה ולמנוע אותה, בטענה שהיא מגלגלת את הפסדי גנדן ומעבירה אותם מכיסם הפרטי של בעליה לכיס הציבורי של החוסכים בישראל, לא נענתה. בדיון שנערך ביום שלישי השבוע בוועדת הכספים, סירב סגן הממונה, אריק פרץ, לקבוע כי העיסקה פוגעת בציבור. בשבועות האחרונים ניהלו אנשי אי-די-בי, ובראשם אבי בן אסייג, האמור להוביל את המיזוג בין גנדן לכלל תיירות, מגעים עם המשקיעים המוסדיים והציגו בפניהם מצגות שהוכיחו את כדאיות העיסקה. על פי העיסקה המוצעת, אי-די-בי תקנה את גנדן, שהיא הבעלים של קבוצת ישראייר, המילניום השלישי ואופן סקיי, תמורת 1.2 מיליון דולר ותמזג אותה עם כלל תיירות, הבעלים של דיזנהאוז. במסגרת העיסקה תיטול אי-די-בי על עצמה את חובות גנדן, המסתכמים בכחצי מיליארד שקלים (135 מיליון דולר). בתשקיף שפרסמה אי-די-בי לקראת האסיפה, מצויין כי המיזוג של כלל תיירות עם גנדן יצור מחזור משותף של 3.1 מיליארד שקל, והיתרון הסינרגי שיצמח לחברה הממוזגת יסתכם ב-64 מיליון שקלים. עוד עולה מהתשקיף כי גנדן הפסידה מאז תחילת פעילותה 109 מיליון דולר. מלבד נוחי דנקנר, אחד הנהנים מהעיסקה הצפויה יהיה זוהר אנדלמן, מנהל העסקים הראשי של קבוצת ישראייר. תמורת מניותיו (6%) הוא יקבל 3 מיליון דולר. 15/10/2009 |