09.05.2025
 
המאבק על הטיסות לאילת יגיע לבג"ץ

 

מאת גיורא נוימן

המאבק על זכויות הטיסה בין מרכז הארץ לאילת הביא אתמול (יום רביעי) ללשכתו של ראש רשות התעופה האזרחית, גיורא רום, את נציגי אל על ונציגי ארקיע, לשימוע בעניין. מחוץ למשרדי הרשות (רת"א) הפגינו באותה העת עשרות מעובדי ארקיע, שקראו קריאות בנוסח "לא ניתן את ארקיע לחסל".  גדי טפר, מנכ"ל ארקיע, פרסם הודעה שבה הכריז: " "אל על חוששת מהתחרות של ארקיע בקווים הבינלאומיים ולכן היא מבקשת לחסל את מתחרותיה בתעופה הפנים ארצית".

נציגי ישראייר נעדרו מהדיון, מתוך הנחה שתהיה אשר תהיה ההחלטה הסופית של רת"א, היא ממילא תתגלגל לפתחו של בג"ץ.

את ארקיע ייצגו בדיון אבי נקש, בעל השליטה בחברה, גדי טפר וניר דגן, המנכ"ל והמשנה למנכ"ל, אודי שבתאי, יועץ משפטי, יריב בר אור, סמנכ"ל כספים, ועורכי הדין דרור שטרום, נרי ירקוני ומשה לשם. נציגי ארקיע ביקשו מגיורא רום לחשוף בפניהם את כל החומר שהגישה אל על, בטרם החליטה רת"א להעניק לה זכויות להפעלת טיסות פנים לאילת, כדי שניתן יהיה להגיב על הדברים, כפי שהגדירו, "בצורה עניינית".

נציגי אל על טענו בדיון כי מינויה של החברה כמוביל נקוב בטיסות פנים לאילת,  במקביל לטיסות ההמשך הבינלאומיות לאילת, לצד המובילים הקיימים ישראייר וארקיע, יגרום להוזלת מחירי כרטיסי הטיסה ויאפשר לאל על להציע ללקוחותיה שימוש בנקודות הנוסע המתמיד לצורך טיסה לאילת.
לדברי החברה, המהלך יפתח מוצר תיירותי חדש לעיר אילת ויחזק את התיירות הנכנסת לישראל ואת תיירות הפנים, ויהפוך את טיסת ההמשך הבינלאומית למוצר אטרקטיבי יותר ונוח יותר.

עוד טענו נציגי אל על כי המהלך יביא לגידול צפוי בהיקף התיירים העושים שימוש בטיסת ההמשך הבינלאומית לאילת ויתרום לשיפור השירות ולוח הזמנים הקיים.

"הפעלת טיסות סדירות בין תל אביב לאילת על ידי אל על תגביר את תיירות הפנים והתיירות הבינלאומית לאילת בעשרות אחוזים ותביא לגידול של כ-400 אלף לינות בעיר," אמרו גורמים בחברה.

13/08/2009