09.05.2025
 
ישראייר תפעיל טיסות סדירות גם לברלין ושטוטגארט

 

מאת אוריאל ישיב וגיורא נוימן 

בעקבות קבלת האישור הסופי ממנהל התעופה הגרמני, השבוע, החלה ישראייר להפעיל מיד שלוש טיסות שבועיות סדירות לברלין וטיסה שבועית סדירה לשטוטגארט. בנוסף העבירה בימים אלה רשות התעופה האזרחית המלצה לשר התחבורה למנות את ישראייר כמוביל נקוב שני גם בקו לשווייץ. בישראייר מעריכים כי המינוי יתקבל בשבועות הקרובים.  

ישראייר מקיימת טיסות לברלין ושטוטגארט במתכונת שכר מזה כחמש שנים ובעקבות קבלת האישור עוברות הטיסות למתכונת של טיסות סדירות ויימכרו בארץ ובחו"ל גם באמצעות מערכות ההפצה הבינלאומיות.

גיא רוזן, יו"ר קבוצת ישראייר, אומר: "מפת יעדי הטיסות הסדירות של ישראייר הולכת ומתרחבת ומספקת, הן לציבור הישראלי והן לתיירים הזרים, אלטרנטיבה איכותית וזולה יותר בטיסות ליעדים אלה".

בישראייר  חשים היטב את העידן החדש,  עידן הטיסות הסדירות.  החברה מפעילה או תפעיל בקרוב טיסות סדירות לשמונה יעדים. שי מרינה סמנכ"ל מסחר ותכנון בחברה מפרט בעל פה בלי להציץ באיזה מסמך:" לרומא שלוש טיסות בשבוע שיימשכו גם בחורף; למילנו מה-19 ביולי מבוצעות שתי טיסות בשבוע ואילו בחורף יהיו שלוש; ברלין, היעד הסדיר הראשון וגם היעד בו ישראייר הייתה לפני בדיוק חמש שנים חלוצה בביצוע טיסות שכר - לשם מופעלות שלוש טיסות בשבוע ולחורף מתוכננות שתיים; לשטוטגרט, שהפכה לשער כניסה פופולרי למבקרים ביער השחור, יש טיסה אחת בשבוע שתופעל עד סוף אוקטובר; ניס עם שתי טיסות עד סוף אוקטובר ושוב החל מהאביב; ללובליאנה יש היום טיסה אחת אך בשנה הבאה, מאפריל עד אוקטובר המספר יוכפל; מה-25 באוקטובר ועד סוף מרס, עם אפשרות להארכה עד סוף מאי, יופעלו שתי טיסות בקו מוסקבה אילת.

יעד חדש הוא קרקוב בפולין, עם שתי טיסות בשבוע החל ב-25 באוקטובר. הטיסות מיועדות לחבילות תיור, ביקורי תלמידים, קהל חרדי ותיירים מפולין. הדובדבן הגיע השבוע בצורת אישור משרד התחבורה להפעלת קו סדיר לשווייץ. שי מרינה מעריך שהיעד יהיה בזל והטיסות יחלו בחודש דצמבר עם שתי טיסות ואולי שלוש בשבוע. הן מיועדות לגולשי הסקי הישראלים ולסתם נוסעים לשווייץ וכן לתיירים משווייץ.

וכל זה בעזרת שני מטוסי האיירבוס 320   החכורים.

וכאן באה הפתעה: "בחודש יוני 2010 נקבל את שני המטוסים החדשים שרכשנו, אבל את החכורים נשאיר עד לתחילת אוקטובר, ועוד בדרך המטוס השלישי שתאריך מסירתו טרם נקבע".

נוצרו כאן המון אפשרויות, אומר סמנכ"ל ישראייר: "ראשית, אנחנו מפיצים באמצעות מערכות ההפצה הבינ"ל. שנית, יש לנו כבר הסכמי שיתוף פעולה עם חברות שונות שמאפשרים את ההמשך מעבר ליעדים שלנו. שלישית, מאחר ואנו מוכרים חמש טיסות על בסיס מחיר לכיוון אחד, זה מאפשר לנוסעים לחזור מיעד אחר שלנו או אפילו בחברה אחרת. ורביעית, אנו גם מובילים מטענים, דבר שלא היה אפשרי בטיסות השכר.

"בעיקרון אנחנו צריכים להיות זולים יותר, כי לא נוכל להתחרות בתדירויות הרבות של החברות הגדולות. לראות אחרת - זה שם המשחק: זולים יותר, נחמדים יותר, יעילים יותר ומהירים יותר במתן תשובות."

ולשאלה מה קורה השנה, עונה שי מרינה  בלי להסס: "רע. לא כל כך בטיסות במטוסים שלנו, שבהם אחוז התפוסה וההכנסה הם סבירים, כמו בטיסות של חברות אחרות, שם לקחנו התחייבויות עבור החבילות והטיולים שלנו. וזה לא רק אנחנו, גם מארגנים אחרים באותו המצב, וכך נוצרת תחרות המחירים הפרועה  והמזיקה".

28/07/2009