מישהו נתקל בבעיה בדרום אמריקה?
מאת גיורא נוימן למרות החקירות, המתיחות והפרסומים העוינים בחלקם בעיתונות היומית, בהתאחדות סוכני הנסיעות ממשיכים לעבוד ולהשקיע זמן בנושאים מקצועיים. הנה לדוגמה נושא שבו טיפלה השבוע ההתאחדות: סוכן חבר ההתאחדות פנה למשרדי הוועד העלה בעיה, שלדבריו החלה תופסת תאוצה בזמן האחרון והקשורה לטיסות המשך בטיולים הארוכים של צעירים בדרום אמריקה. מסתבר שהמטיילים יוצאים לטיול מנקודה א' ומסיימים אותו ביעד ב', ומפאת משכו המתוכנן של הטיול מותירים את תאריך חזרתם ארצה פתוח. על פי הדיווח של הסוכן, הכרטיס הפתוח גרם לכך שבמקרים רבים רשויות שדות התעופה בדרום אמריקה לא איפשרו למטיילים לטוס בטיסות הפנים, בטענה שיש ברשותם כרטיס בכיוון אחד. כאשר נוצרת בעיה כזו, המטיילים רואים את משרדי הנסיעות כאחראים לאי עלייתם לטיסה. חשוב להדגיש, כי המדובר בטיסות פנים שהוזמנו ואושרו מבעוד מועד בעת הזמנת כרטיסי הטיסה במשרדי הנסיעות בארץ. בעקבות הדיווח פנתה ההתאחדות למנכ"ל משרד החוץ וביקשה כי יקיים בדיקה דחופה בעניין. בדיקת משרד החוץ העלתה כי לא מדובר בתופעה הפוגעת בישראלים בלבד, אלא בנהלים של מדינות הדורשות הוכחה שהתייר אכן מתכוון לצאת מהן בפרק הזמן המותר, כפי שנוהגת גם ישראל עצמה. עם זאת, ביקש מנכ"ל משרד החוץ לברר אצל סוכני הנסיעות האם קיימת בעיה ספציפית במדינה מסוימת או במסלול טיסה מסויים, שכן במקרה כזה יוכל לטפל בעניין נקודתית. עוד נמסר ממשרד החוץ, כי במידת הצורך ניתן יהיה לפרסם אזהרה בעניין באתר האינטרנט של משרד החוץ. בעקבות המגעים עם משרד החוץ פנה יוסי פתאל, מנכ"ל ההתאחדות, באיגרת למשרדי הנסיעות וביקש להעביר להתאחדות מידע על בעיות נקודתיות, כפי שהגדיר זאת משרד החוץ, וכל מידע רלוונטי שיסייע בקידום הפתרון לבעיה. 10/07/2009 |