עיסקת לופטהנזה אוסטריאן: דריכות לקראת החלטת רשות ההגבלים
ענף התעופה באירופה עוקב בדריכות אחרי ההתפתחויות לקראת אישור הרכישה של אוסטריאן אייליינס בידי לופטהנזה, וככל שמתקרב מועד החלטת הנציבות האירופית בעניין גוברות השמועות הסותרות על גורל העיסקה. על פי לוח הזמנים המתוכנן, אמורה הרשות האירופית לפיקוח על ההגבלים העיסקיים להודיע את החלטתה עד יום רביעי, ה-1 ביולי, אולם בראשית השבוע פורסמו הדלפות לפיהן מועד האישור יידחה. הסיבה לדחייה: במועצת אירופה שוקלים להחמיר את התנאים לאישור העיסקה שעתידה להפוך את לופטהנזה למוביל האווירי הגדול באירופה. לופטהנזה כבר הסכימה לצמצם את הצי של אוסטריאן ב-20 מטוסים (מתוך 95 המטוסים הפועלים היום). אבל אם תדרוש הנציבות הפחתה נוספת, ייתכן מאוד שלופטהנזה תאבד עניין בעיסקה ותיסוג ממנה. יו"ר לופטהנזה, וולפגנג מאיירהובר, כבר הכריז לפני שבוע שהחברה "לא מעוניינת לקנות אוסטריאן קטנטנה". על פי העיסקה שנחתמה בדצמבר, אמורה ממשלת אוסטריה להזרים לחברה הממשלתית 500 מיליון אירו, כדי להקטין בחצי את חובות החברה, המסתכמים -1 מיליארד אירו. בינתיים עומדת אוסטריאן להרחיב את תוכנית הקיצוצים שנועדה להקטין את הוצאותיה ב-225 מיליון אירו בשנה. בין הצעדים שמתכננת ההנהלה: חיסכון בהוצאות שכר והקטנת תדירויות. כן שוקלים למזג לתוך אוסטריאן את לאודה אייר, החברה הבת לטיסות מוזלות המפעילה שבעה מטוסים. עד סוף השנה עומד לפוג הסכם החכירה של שני מטוסי בואינג 767 שמפעילה אוסטריאן. נראה כי החברה לא תחדש את החכירה ותבחר להקטין את צי המטוסים רחבי הגוף שלה מעשרה לשמונה. 01/07/2009 |