נחתם הסכם תעופה חדש בין שווייץ וישראל
מאת זאב בוטבול תהליך הליברליזציה בענף התעופה נמשך. ישראל ושווייץ חתמו היום על הסכם תעופה חדש המאפשר לחברות תעופה נוספות של ישראל ושווייץ להפעיל טיסות סדירות בין שתי המדינות. כך הודיע היום שר התחבורה והבטיחות בדרכים ישראל כץ. הסכם התעופה עם שווייץ היה עד כה אחד ההסכמים הבודדים שנותרו במתכונת של מוביל יחיד נקוב מכל צד, למרות הגידול בתנועת הנוסעים בין שתי המדינות. על פי ההסכם החדש יוכל כל צד למנות שתי חברות תעופה סדירות להפעלת טיסות נוסעים, בכל אחד היעדים שבין ישראל ושווייץ. ההסכם החדש מאפשר לכל מדינה להפעיל 24 טיסות נוסעים סדירות, לעומת 17 טיסות עד כה. החברה השווייצית סוויס איירליינס מפעילה כיום שתי טיסות יומיות בין ציריך לתל אביב, ובסך הכל 14 טיסות בשבוע, ואילו חברת אל על מפעילה 12 טיסות בשבוע לציריך ולג'נבה. נרי גורדון, מנכ"ל סוויס איירליינס בישראל, בירך על ההסכם החדש ומסר לחדשות תיירות כי החברה תשקול לחדש את הטיסות שלה בין תל אביב לג'נבה, כאשר המצב הכלכלי ישתפר והביקוש יגדל. בנוסף ל-14 הטיסות לציריך, הפעילה סוויס בעבר שלוש טיסות בשבוע לג'נבה, אולם אלה הופסקו בשל המיתון. חדשות תיירות מוסיף כי מלבד סוויס, בשווייץ לא פועלת כרגע חברת תעופה נוספת לטיסות סדירות בינלאומיות. מן הצד הישראלי, ארקיע הגישה בקשה להפעיל טיסות סדירות, לציריך ולז'נבה, אך לא קיבלה עדיין אישורים לכך. סאן דור וישראייר טרם הגישו בקשות. על ההסכם בין שתי המדינות חתמו סגן מנהל רשות התעופה האזרחית, אבי בן חור, ומקבילו השווייצי פונטנה יאנגו (Fontana Jango). השר ישראל כץ ציין כי מתן אפשרות לחברות תעופה נוספות, ישראליות וזרות, להתחרות על כל קווי התעופה צפוי להביא לירידת מחירי הטיסה ולהגדלת החשיפה של ישראל כיעד תיירותי. בשנה האחרונות בלבד נחתמו עשרה הסכמי תעופה חדשים עם מדינות באירופה המאפשרים לחברות תעופה נוספות של ישראל להפעיל טיסות סדירות למדינות אלה. מדובר בין השאר בספרד, צרפת, בריטניה, בלגיה ואיטליה. 29/06/2009 |