"חופש ותעופה" משווקת טיסות בהיקפים גדולים לגרמניה וגם לאיטליה באמצעות קשר מתמשך עם הסוכנים
גדעון בן דורי הוא אולי הצ'רטריסט הוותיק ביותר הפועל היום בישראל. הוא גם הכי פחות מתוקשר מכולם. בן דורי נוהג לעבוד בשקט, ואפילו לשכנע אותו להצטלם זו משימה לא קלה. "אני לא אוהב לראות שכותבים עלי בעיתון," הוא מספר על עצמו. "אני אוהב את המגע הישיר עם הסוכנים הנאמנים שלנו ואחר כך לראות את המספרים בספרי החשבונות." מתחת מסך השתיקה הוא מפעיל בהצלחה את "חופש ותעופה", חברה המתמחה באירגון טיסות שכר בהיקפים גדולים. היעד הבולט של החברה הוא גרמניה, אליה היעא משווקת כרטיסי טיסה וחבילות בטיסות טואי: ארבע טיסות בשבוע לקלן, שתי טיסות בשבוע להמבורג, יעד אטרקטיבי במיוחד לצעירים ולבליינים, וטיסה שבועית אחת לממינגן שבדרום גרמניה, 120 ק"מ דרומית למינכן. בכל היעדים האלה נהנית "חופש ותעופה מבלעדיות. דורי מתחלק מושבים עם בטיסות עם טואי, שמשווקת את הטיסות הנכנסות מגרמניה ואילו הוא משווק את המושבים לנוסעים הישראלים. לאחרונה החלה החברה להציע לנוסעים הטבה שיצרה חברת טואי: כרטיס רכבת ל-24 שעות לכל מקום בגרמניה, ללא הגבלה, כולל לנסיעות עירוניות, במחיר של 25 אירו. לאיטליה, יעד מסורתי שבו מתמחה החברה מזה שנים, היא מארגנת טיסה שבועית לורונה, שבאוגוסט תהפוך לשתי טיסות שבועיות. מפעילת הטיסה היא חברת התעופה האיטלקית לוינגסטון. חופש ותעופה חתומה על כל המושבים בטיסות אלה. לפריז משווקת החברה חבילות בטיסות סאן דור. "בניגוד למה שאומרים אחרים, אצלנו מרגישים ביקושים ערים," אומר בן דורי. אבל הבעיה העיקרית בצ'רטריסטיקה היא שהסיטונאים חשופים בפני השוק ואינם יכולים לפתוח פערי מחיר משמעותיים, מעבר ל-10 או 20 דולר למושב. לכן שם המשחק הוא בידול המוצר. הבידול הוא שיוצר ביקוש משמעותי. אם ניקח לדוגמה את הטיסות לדרום גרמניה, אנחנו לא משווקים רק טיסות אלה בונים חבילות טוס וסע, עם מלונות ופנסיון או בתי דירות באזור טירול. כך המוצר הופך אטרקטיבי." במסגרת המאמץ להתאים את עצמם לטעמים המשתנים של השוק וגם לבדל את המוצר, שמה החברה השנה את הדגש על חופשות קיץ משפחתיות, "כי זה מה שהשוק מבקש השנה". 23/06/2009 |