רשת יוטרוול ואקספדיה חתמו על הסכם שיתוף פעולה
לראשונה בישראל נחתם ביום שישי האחרון הסכם ייחודי בין רשת משרדי הנסיעות יוטרוול לבין ענקית האינטרנט אקספדיה. במסגרת זו משרדי הנסיעות ביוטרוול יוכלו להטמיע את מנוע ההזמנות העולמי וכן לבצע הזמנת בתי מלון ללקוחותיהם, ישירות באמצעות סוכני הנסיעות במשרדים. אקספדיה היא ספקית שירותי התיירות באינטרנט הגדולה ביותר בעולם והיא בעלת מחזור מכירות של מעל ל-35 מיליארד דולר בשנה, תוך שהיא מחזיקה, מלבד במותג אקספדיה, גם במנוע ההזמנות המוביל בעולם לבתי מלון Hotels.com. מנכ"ל יוטרוול בני מילרד אמר הבוקר כי "עצם החתימה על הסכם שכזה מעיד על האמון הרב שרשתות בינלאומיות מעניקות לענף התיירות בישראל, ובודאי שכמנכ"ל יוטרוול, אני גאה שאנו הרשת הראשונה שנבחרה להטמיע את המערכות המתקדמות של אקספדיה בישראל באופן עליו סוכם". הרשת ניהלה בתשעת החודשים האחרונים משא ומתן מורכב עם הנהלת אקספדיה העולמית, באמצעות סמנכ"ל הרשת משה שמא, שאף קיים פגישות עבודה אינטנסיביות בלונדון לפני מספר חודשים, בכדי לדון עם הנהלת אקספדיה על אופן שיתוף הפעולה העסקי ואשר כאמור, הסתיים בהצלחה ביום שישי האחרון עת חתמו הצדדים על ההסכם. ברשת יוטרוול חברים 75 משרדים, ואחד התנאים המרכזיים של הנהלת אקספדיה היה, שיוטרוול תציג יכולות ותוכנית עבודה ברורה בכל הקשור לפיתוח הטכנולוגי של הרשת ומשרדיה. בנוסף, נתבקשה יוטרוול לקיים מערכת בקרה ועידוד השיווק על המכירות האינטרנטיות של משרדיה. במסגרת ההסכם, תטמיע יוטרוול את מנוע ההזמנות Hotels.com שבבעלות אקספדיה, במספר אתרי אינטרנט מובילים של משרדיה ובנוסף, כל סוכני הרשת יקבלו את תוכנת ההזמנות ב-off-line על מנת שיוכלו לבצע הזמנות לבתי מלון ברחבי העולם, על פי ההסכמים שיש לרשת אקספדיה העולמית. בני מילרד הדגיש מספר פעמים בעבר כי פניה של יוטרוול הן לשוק הגלובאלי הבין לאומי, וזאת על מנת להעניק יתרון תחרותי בר קיימא למשרדי הרשת, וההסכם עם אקספדיה אמור להיות המרכזי והמוביל מבין ספקי הרשת בחו"ל. יוטרוול הקימה לצורך הטמעת מערכות ההזמנה צוות טכנולוגי, ואולם הרשת נמנעה מלמסור פרטים מדויקים על אופן ההטמעה ועל היקפי המכירות הצפויים, אם כי ברור כי הרשת רואה בהסכם זה פריצת דרך וחדירה למגרש המשחקים הבינלאומי. משה שמא הדגיש כי "אין ספק שהסכם זה מהווה פריצת דרך משמעותית עבור המשרדים החברים ברשת, ולא רק בגלל החשיפה לבתי המלון של אקספדיה, אלא גם ואולי בעיקר, לעובדה שהמשרדים יחשפו לטכנולוגיה המתקדמת ביותר הקיימת היום בשוק האינטרנט". מנהלי משרדים ברשת ציינו לא אחת בעבר, כי התחרות באינטרנט מקשה עליהם וכי נדרשת פעולה אקטיבית לצורך התמודדות מוצלחת יותר אל מול ספקי האינטרנט השונים, ונראה כי יוטרוול הצליחה למצוא לכך מענה הולם. במקביל להודעה שפרסמה הרשת על חתימת ההסכם, ציין מילרד כי "ברור שעלינו להמשיך ולמצוא את המינוף הכלכלי הבא והנהלת הרשת לא חדלה מלאתר הזדמנויות עסקיות". יוטרוול לא הסכימה למסור פרטים נוספים על ההיבטים הכספיים הכרוכים בעסקה זו ואולם ידוע כי הרשת משקיעה משאבים רבים בכדי להקים תשתית טכנולוגית שתתמוך במערכות המכירות של המשרדים. 03/05/2009 |