לופטהנזה ונמה"ת במינכן מבקשים משלטונות בוואריה להעביר את הבידוק לת"א לטרמינל 2
מאת גיורא נוימן הנהלת לופטהנזה, יחד עם רשויות נמל התעופה של מינכן, פועלים במשותף לשכנע את שלטונות הביטחון של בוואריה לבצע את הבידוק הביטחוני והבידוק לטיסה לנוסעי לופטהנזה ממינכן לתל אביב בטרמיל 2 החדיש בנמל. כך מסרו עופר קיש, מנהל החברה בישראל, וקורינה בורן, מנהלת השיווק של נמל התעופה על שם פרנץ יוזף שטראוס במינכן, במסיבת עיתונאים בתל אביב. כזכור, שלטונות הביטחון של מדינת בוואריה הורו להעביר את הנוסעים לישראל לאזור בידוק נפרד, אולם אף (Hall F), שאינו שייך לטרמינל 2 וגם לא לטרמינל 1 הוותיק בנמל. לאולם זה יש להגיע מתחנת הרכבת בהליכה רגלית של כמה מאות מטרים, ועם סיום הבידוק מועברים הנוסעים במיניבוס לטרמיל 2, לשער היציאה למטוס. נוהל זה חל על נוסעי כל החברות הממריאות ממינכן לתל אביב. עם זאת, ביקשו הדוברים להבהיר כי הבעיה חלה רק על הנוסעים בעלי כרטיס ת"א מינכן (או להיפך). נוסעים במעבר, המגיעים מיעדי לופטהנזה האחרים, יורדים מהטיסה הקודמת בטרמינל 2 וממנו גם עולים לטיסה לתל אביב. להערכתו של קיש, המדובר רק בכ-20% מנוסעי החברה בקו. לרגל חידוש הקו הגיע לישראל בראשית השבוע יואכים שטיינבך, סגן נשיא לופטהנזה ומנהל המכירות האזורי (לאזור המזרח התיכון, דרום אירופה, אפריקה ופקיסטן). במסיבת העיתונאים אמר שטיינבך כי הקו החדש הוא "ביטוי למחוייבותה ארוכת הטווח של החברה ללקוחותינו בישראל. אנו רואים בחידוש הקו דווקא בעיתוי הנוכחי צעד של אמון בשוק הישראלי, על רקע ההישגים שלנו בארבעים השנים האחרונות של פעילותנו בישראל." טיסות לופטהנזה בקו הופסקו עם פרוץ מלחמת המפרץ השנייה, בסוף מרס 2003. אחרי שנתיים, כשביקשה החברה לחדש את הטיסות, נתקלה בהתנגדות שלטונות התעופה בישראל. "שלוש שנים נאבקנו על הקו עד שקיבלנו את האישור," אמר קיש. לרגל חידוש הקו יצאה לופטהנזה במחיר מבצע של 309 דולר לכרטיס למינכן, ומחירי מבצע נוחים במיוחד ליעדי המשך. אל על הגיבה השבוע ופרסמה מחיר מיוחד של 289 דולר בקו, או 199 דולר פלוס 199 נקודות לנוסעים מתמידים. "אנחנו יודעים שזו תהיה תחרות קשה," אמר קיש. "זה יהיה קיץ קשה, לא רק בקו למינכן אלא בכל הקווים בעולם. זה חלק מהמשחק, ובוודאי לתועלת הנוסעים." ארבע הטיסות השבועיות למינכן יפעלו בימים ראשון, שלישי, רביעי וחמישי: היציאה ממינכן ב-9:45 בבוקר עם נחיתה בנתב"ג ב-14:20, וההמראה מנתב"ג ב-15:45 עם נחיתה במינכן ב-18:45. שעת הנחיתה במינכן מתאימה לטיסות המשך לעשרות יעדים בגרמניה וביבשת אירופה, אך לא לרוב הטיסות ארוכות הטווח של לופטהנזה, שכן אלה ממריאות מוקדם יותר. בעניין זה אמר שטיינבך כי השעה נקבעה על פי זמינות הגישות ("סלוטים"), וכי החברה מחכה להזדמנות לשנות את מועד הנחיתה כדי להגדיל את אפשרויות הקישור ליעדים בצפון אמריקה. 30/04/2009 |