09.05.2025
 
לופטהנזה: מבוכה בדרך למינכן

 

מאת גיורא נוימן

בלופטהנזה ישראל ציפו שש שנים לרגע שבו יתאפשר להם לחדש את הטיסות בין מינכן לתל אביב. ואכן, ביום ראשון הבא תמריא הטיסה הראשונה בקו, בטקס חגיגי בנתב"ג שיכלול גזירת סרט, בהשתתפותו של סגן נשיא החברה יואכים שטיינבך.

לרגל תחילת הטיסות גם פרסמה החברה בישראל מחירי היכרות מפתיעים למינכן, המשמשת צומת מרכזי שני בחשיבותו של החברה, אחרי פרנקפורט, וליעדים רבים אחרים באירופה דרך מינכן. בהודעותיה לתקשורת הקפידה החברה לציין כי הטרמינל החדש שלה במינכן זכה  לציונים לשבח ואף הוכתר כ"שדה התעופה הטוב ביותר באירופה" בסקרים של סקיי-טראקס, שנערכו בקרב  מיליוני נוסעים.

אולם על השמחה מעיבה בעיה מביכה. בניגוד לכל יתר טיסות לופטהנזה ממינכן, שנוסעיהן עוברים בידוק בטרמינל 2 החדיש והמצוחצח המשרת את נוסעי החברה ונוסעי שותפותיה בברית סטאר, ישלחו הנוסעים הטסים לישראל לערוך את הצ'ק אין באולם אף (F), מבנה מרוחק ונפרד הן מטרמינל 2 והן מטרמינל 1 הוותיק, שבו פועלות חברות התעופה האחרות. הנוסעים שיגיעו לנמל ברכבת, ייאלצו לצעוד לבידוק ברגל מרחק של מאות מטרים.

עם סיום הבידוק, יועברו הנוסעים באוטובוסים לטרמינל 2, שבו חונים מטוסי לופטהנזה, ובו יעלו למטוס.

מומחה תעופה ותיק הגדיר את האולם הנידח כ"פינת המצורעים".

בתגובה מסר דובר לופטהנזה בישראל כי מיקום הבידוק נקבע על פי החלטת שלטונות הביטחון של בוואריה, "וללופטהנזה לא נותר אלא למלא אחר הוראת השלטונות, כפי שהיא ממלאת את ההוראות של השלטונות בישראל." עוד אמר, כי אולם אף משמש לבידוק של כל הטיסות היוצאות לתל אביב, כמו טיסות אל על, הפאג פליי, ארקיע ועוד.

עם זאת ביקש הדובר להבהיר כי הנוהל יחול רק על נוסעים בעלי כרטיס ת"א מינכן, או להיפך. נוסעים במעבר שיגיעו מיעדים אחרים של לופטהנזה בדרך לתל אביב או ממנה יעזבו את המטוס הקודם בטרמינל 2 ובטרמינל זה גם ייגשו לשער היציאה לקראת ההמראה הבאה.

כאמור, לרגל השקתו המחודשת של הקו, פרסמה לופטהנזה מחירי היכרות מתל אביב הן למינכן והן ליעדים רבים אחרים באירופה דרך מינכן: מינכן 309 דולר, ברלין 403 דולר, ברצלונה 390 דולר, דיסלדורף 405 דולר, אמסטורדם 479 דולר וקייב 395 דולר.

החברה תפעיל בקו ארבע טיסות בשבוע, במטוס רחב גוף מדגם איירבוס 340-300, וזאת מלבד 14 הטיסות השבועיות שהיא מפעילה בקו לפרנקפורט.

22/04/2009