09.05.2025
 
מנכ"ל ארקיע: למרות המיתון, ארקיע מוצאת הזדמנויות עיסקיות

 

מאת גיורא נוימן

"למרות המיתון הגלובלי, ארקיע מצליחה למצוא הזדמנויות עיסקיות," אומר מנכ"ל החברה, גדי טפר, בשיחה עם "חדשות תיירות". לדבריו, הצירוף של שירותי קרקע זולים, ירידת מחיר הדלק ושינוי שער הליש"ט לעומת הדולר יכולים להביא את מחירי חבילות הנופש לרמה סבירה. "ביעדים שאנחנו מאמינים בהם הגברנו את הפעילות: סיכמנו עם אייל קשדן מהשטיח המעופף שהשנה נטוס יותר לקפריסין ולרודוס, וגם לעוד אי אחד או שניים ביוון. יעדים אלה ייהנו מהירידה בביקושים לטורקיה."

במקביל, תגביר ארקיע את הטיסות ליעדים באיטליה ותטוס עבור השטיח למונטנגרו. גם מהביקושים לפריז, לברצלונה ולשווייץ גדי טפר מרוצה.

חלק ניכר מתוספת הפעילות יספק מטוס האמבראר החדש של ארקיע, שנקנה ב-30 מיליון דולר, רובם הגדול מההון העצמי. לפני חודשיים קלטה החברה מטוס זה, מתוצרת ברזיל, שבו 122 מושבים, מתוך כוונה להפעיל אותו בעיקר למוסקבה, לקייב, לקווקז ולרומניה. אבל כשהעתיד ביעדים אלה עדיין לוט בערפל, בעיקר על רקע קשיים רגולטוריים, נמצאה למטוס תעסוקה ביעדים מערביים יותר. לחברה אופציה לקנות מטוס נוסף כזה, וטרם החליטה אם לממש אותה.

טפר מספר שהוא מרוצה מאוד מהמטוס ומאמין בו. "חשבנו שהוא לא מסוגל להגיע עד פריז, אבל הופתענו לטובה - אם מורידים את מספר הנוסעים ל-110, הוא עושה את המרחק הזה בלי בעיות."

באשר להתפתחויות ברוסיה, אומר טפר: "למדנו שם מהמתחרים שאסור לבטל טיסות, אסור לאחר. אם חתמת על התחייבות למארגן מקומי - עליך לעמוד בה. כל הפרה יזכרו לך לתמיד."

אבל למרות הקשיים הנוכחיים, טפר מאמין בעתיד שוק הטיסות בין מוסקבה לישראל. "אם לוקחים אורך נשימה של נניח שנתיים, תהיה עבודה בקו."

לגבי אילת טפר הרבה פחות אופטימי. "אם אנחנו לא נדע להציג מוצר מתחרה במחיר ובשירות, לא יהיה עתיד לאילת. והיום אנחנו לא יודעים להציג מוצר כזה."

על רמת המחירים הגבוהה באילת מתוספת הבעיה שלא ניתן לנחות בעיר או בקרבתה בסופי שבוע, ובמקביל נבנית מעבר לשני גבולותיה תשתית אדירה של שירותי נופש זולים במיוחד בכל הרמות, כולל הגבוהות ביותר. "במקום להתמודד עם התחרות הצומחת במדינות השכנות, המלונאים של אילת, מינהל התעופה ואל על עסוקים בכיפופי ידיים זה לזה, ואם זה לא ייפסק התיירות לעיר פשוט תגווע מאליה."

30/03/2009