קשרי תעופה תקנה 50% מסנורמה
מאת גיורא נוימן קשרי תעופה חתמה על הסכם אופציה עם חברת סנורמה ובעליה, אורי שנבל, לקניית 50% ממניות חברת סנורמה, החברה החיפאית המתמחה בשיווק מוצרי שיט. תמורת המניות תשלם קשרי תעופה כ-600 אלף דולר (2.4 מיליון שקלים), ותמורת האופציה, הניתנת למימוש עד ה-30 ביוני, היא שילמה 110 אלף שקלים. כך הודיעה קשרי תעופה לבורסה לניירות ערך בתל אביב. העיסקה כוללת את כל פעילויות השיט של סנורמה, המתמחה בשיווק סיטונאי וקמעונאי של הפלגות נופש בחו"ל. סנורמה היא בעלת הזיכיון בישראל של רויאל קריביאן (כולל סלבריטי ואזמארה) וכן של סילברסי. העיסקה אינה כוללת פעילויות אחרות של סנורמה, בהן הייצוג של חברת ארקיע בצפון. פעילויות כאלה ירוכזו בחברה אחרת שבבעלות אורי שנבל. שנבל ימשיך לשמש כמנכ"ל החברה. העיסקה עולה בקנה אחד עם מדיניותו של יורם מוטעי, מנכ"ל קשרי תעופה, להרחיב ככל הניתן את מגוון מוצרי התיירות של החברה כדי לקיים את מה שנקרא בעגה המקצועית "ואן סטופ שופ". אורי שנבל אמר לאחרונה בשיחה עם חדשות תיירות כי תחום השיט הוא אחד התחומים העיקריים היכולים לסייע לסוכן הנסיעות הקמעונאי להתגבר על המיתון עולמי. לדבריו, יותר ויותר סוכנים גילו את הפוטנציאל הטמון בשיווק קרוזים, את העמלות הנדיבות, העולות בהרבה על העמלות או דמי הטיפול שניתן לגבות במכירת מוצרי תעופה, ואת האטרקטיביות של נופש מושט ללקוחות: "על רקע המשבר, הנופש בקרוז מציע ללקוח בילוי בתנאי פאר במחירים הרבה יותר נמוכים מבעבר. אם לוקחים בחשבון שהמפליגים חוסכים הוצאה נפרדת על לינות ועל טיסה או נסיעה על פני יעדים שונים, הרי שהמדובר במוצר שאינו יקר יותר ממוצרים אחרים ברמה הגבוהה ביותר." שנבל הוסיף ואמר כי שיווק מוצרי נופש דורש מומחיות מיוחדת, ואכן יותר ויותר סוכנים לומדים ברצינות תחום זה. "לדעתי, סוכן הנסיעות לא מאבד את מקומו כשמדובר במוצרי נישה כמו קרוזים. בתחום זה הוא חיוני, ותמיד יישאר חיוני. מרוב מידע שיש באינטרנט ובערוצי השיווק הישיר, הנוסע מרגיש צורך להתייעץ עם מומחה שמבין בתחום המסויים הזה." באחרונה הרחיבה סנורמה את פעילותה בתחום השיט גם לטורקיה, שם היא חברה לגורם מקומי בייצוג רויאל קריאבין. לעומת זאת, היא עומדת לצאת בימים אלה מפעילותה בתחום הסקי, שבו פעלה במשותף עם חברת פינגווין של ירון אוחנה. 30/03/2009 |