BMI במו"מ על קוד שרינג עם ישראייר
מאת גיורא נוימן חברת התעופה הבריטית BMI וחברת ישראייר מנהלות מו"מ על הסכם קוד שרינג בקו בין תל אביב ללונדון, היתרו. לחדשות תיירות נודע כי נייג'ל טרנר, מנכ"ל BMI, נפגש השבוע לדיון בעניין עם יו"ר ישראייר, גיא רוזן. טרנר ביקר השבוע בישראל לרגל האירועים לציון הכפלת תדירות טיסותיה של החברה בקו, לשתיים ביום. הלו"ז החדש נכנס לתוקף ביום שני השבוע. במאי הקרוב עומדת החברה להחליף את המטוס שיפעל בקו לאיירבוס 330, מה שיגדיל את היצע המושבים שלה כמעט פי שלושה לעומת ההיצע שהיה לה בשנה הראשונה לפעילותה בקו. במסיבת עיתונאים בתל אביב התייחס טרנר להתנגדותה של אל על להרחבת פעילותה ולעתירה לבג"ץ שהגישה אל על בענייו נגד שר התחבורה ונגד BMI: "אם ימנעו מאיתנו לטוס לישראל או להרחיב את השירות לכאן, זו תהיה שערוריה ופגיעה קשה בנוסעים. באף אחד מהקווים שלנו בעולם אנחנו לא פועלים כמוביל לאומי אלא כחברה פרטית שמאמינה בתחרות. באנו לישראל מתוך כוונה להישאר כאן לאורך זמן, ולא כאורחים מזדמנים. יש לנו מחוייבות לשוק הזה, למרות המיתון העולמי." בעתירה, שבינתיים בוטלה, טענה אל על כי האישורים שניתנו ל-BMI מהווים אפליה, בשל הקושי של אל על לקבל גישות ("סלוטים") נוספות בהיתרו, נמל התעופה העיקרי של לונדון. על כך הגיב טרנר: "אם מאשימים אותנו שאנחנו גונבים נתח שוק בכך שאנחנו מציעים לנוסעים מחירים יותר נוחים - אז נכון, אנחנו אשמים." טרנר הוסיף כי השוק מגיב טוב מאוד ל-BMI. מנכ"ל BMI התייחס גם לפרסומים בדבר כוונתה של איזי ג'ט להפעיל טיסות לואו-קוסט לישראל והטיל ספק בהיתכנות הכלכלית שלהן. "בטיסות של חמש שעות, המרכיב של מחיר הדלק בתוך מחיר הטיסה הוא גבוהה בהרבה מאשר בטיסות של שעה בתוך אירופה, כך שחיסכון בשירות ובמחיר הארוחה של הנוסע הופך לשולי. חברות הלואו-קוסט קונות את הדלק באותו המחיר שאנחנו קונים אותו, כך שלא ברור לי כיצד אפשר לקיים קו כזה במחירים הרבה יותר נמוכים ממחירי הטיסות הסדירות," אמר. באשר לתחרות הגוברת מצד בריטיש איירווייס, שהוסיפה טיסה שבועית 15 במספר בקו, אמר כי המוצר שמציעה BMI לנוסע העיסקי הוא הטוב ביותר הקיים בשוק. טרנר, יחד עם קתרין גרשון, מנהלת השיווק והמכירות העולמית של BMI, וסבסטיאן ויינשטיין, המנהל המסחרי של החברה בישראל, הציגו באותה הזדמנות יוזמה שיווקית מקורית בשוק הישראלי: על רקע אווירת המיתון, כל כרטיסי הטיסה של החברה, בכל רמות המחיר, שההזמנות לגביהן יירשמו עד סוף אפריל, יהיו בתנאי ריפאנדבל. "אנחנו יודעים שרבים מהנוסעים הפוטנציאליים חוששים למקום עבודתם," אמר טרנר. אז אנחנו מציעים להם את האפשרות להתחרט ולקבל את כספם בחזרה גם אם יפוטרו," הסביר טרנר. 30/03/2009 |